fredag 17 juni 2011

Idag gråter jag!

Visst är det galet! Det är inte så värst många tårar jag fällt under de här fyra månaderna - men nu börjar jag!!! Har gråtit flera gånger idag! Så många i personalen som kommit o kramat om oss o önskat lycka till. Nu precis var K här som hjälpt oss fixa allt m syrgas o så o hon är så gullig. Det sista hon sa var "Det vet du Malin att du är en fantastisk Mamma. Det är tack vare dig ni får åka hem så här tidigt. Du har kämpat på så otroligt bra och jag är säker på att ni kommer få det jättebra hemma tillsammans hela familjen. Du har gett Sander de bästa förutsättningarna till ett långt o lyckligt liv. Glöm inte det, att du är en underbar mamma..." Ni kan tro att jag bölade! Så svårt att ta till sig när ngn säger sådär snälla saker o jag blir alldeles tokgenerad. Men så glad!

O så får jag fina mail som jag också bölar till. Det här fick jag förut:

Hej,

jag tycker det är riktigt klokt och modigt av dej att sätta lösen på bloggen. Modigt, för att det krävs en del av en som mänska att först lämna ut sig offentligt och sedan ha modet att säga ifrån. Duktigt tjejen! Och klokt för att jag inte heller skulle vilja lämna ut alla detaljer om mitt liv och min familj för allmän beskådan. Det du skriver om är gripande, och samtidigt mycket utlämnande. Jag har inget behov av något lösen, men jag ville att du skulle veta att jag är mycket tacksam för att jag fått följa med Sander "mirakulösa framfart", tacksam för att du orkat skriva och berätta för den som velat läsa. För mej har det varit lärorikt, känslosamt och hälsosamt. Jag har på avstånd delat din sorg och din glädje, skrattat och gråtit:) Och jag är så himla glad att ni ska få åka hem och vara tillsammans hela familjen!!

Jag önskar Sander och hela er familj allt gott och det bästa i livet!

...o det är bara ett av alla underbart fina snälla roliga mail jag fått. Helt galet att ni är så många som läser!!!

Vi har sagt hejdå till A som vi haft mkt roligt tillsammans med idag också o då grät jag ännu mer. För att inte tala om när jag kramade L som är vår kontaktbarnsköterska. Hon har skrivit i Sanders bok o jag kan höra hennes röst när jag läser det hon skrivit.

"Grattis Sander på din 2månadersdag. Jag har fått följa dig på avd 34 sen du kom åter från Göteborg. Det har varit mycket positivt, men så ibland har det blivit bakslag, du har behövt antibiotika och syrgas har satts in eller höjts. Men du har alltid kommit igen med nya tag, lika envis.
Du har alltid gett mig en känsla av att vara stark och att detta fixar du. Du har nu blivit stor, och det pratas om hemgång imorgon. Äntligen skall ni få vara tillsammans hela familjen.
Du, din mamma och pappa har kämpat tappert.
jag önskar dig och din familj all lycka i framtiden.
Kramar från din kontaktbarnsköterska L"

ÅÅÅÅHHHHH!!!!! Imorgon smäller det! Jag har fjärilar i hela magen o kan knappt vänta. Som en saga för bra för att vara sann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar