måndag 23 maj 2011

Bara några rader...

Bjuder på en osminkad Malin m liten Sander som räcker ut tungan idag!


Ville bara berätta att Sander klarade sig fint när han var ur cpapen ikväll! Lät honom vara ur en halvtimma o det var så mysigt att få hålla honom igen utan alla slangar! Bara sonden o poxen på foten att hålla reda på. Piece of cake i jämförelse med hur det har varit tidigare då han hade massa mediciner o sånt också. Vägde honom idag igen men han hade minskat i vikt o vägde 2210 g idag. Inget konstigt alls enl ssk då han fått vätskedrivande o bajsat massor. Jag vet ngn som var förstoppad flera dagar efter en operation som gick ner tre kilo e att ha lassat ur allt bajs hahahahaha. Kanske Sander brås på ngn i släkten;-) Jag som tycker det är hysteriskt roligt m kiss o bajs skrattade så jag kiknade när h*n berättade det o har naturligtvis skvallrat om det här på avdelningen:-)

Tror jag ska försöka åka hem imorgon o sova hemma t på onsdag. O lör t söndag så jag får vakna hemma när det är mors dag. Som nybliven fyrbarnsmamma borde man väl få en ganska så fin paket dagen till ära eller vad tycker ni?!?

Ska in t Sander nu igen. Var inte länge sedan jag gick därifrån men har hunnit m en promenad o att skriva några rader här innan det är dags för blöjbyte o matning igen. Gör inte annat känns det som!

Kram på er!

19 kommentarer:

  1. Men kolla på er! Så fina!
    Vad glad jag blir av att se att ni mår så pass bra! Jag har hållit tummarna hårt för er skull :-)
    Vet ni något om när ni får åka hem?
    Hoppas att allt går fint och att sommaren blir extra ljus.

    Hälsningar
    Madde Persson

    SvaraRadera
  2. Hej Madde!
    Vet tyvärr inte alls när vi kan tänkas få åka hem men det dröjer nog minst en månad o förmodligen mer... Snällt att du hållt tummarna! Det har vi behövt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har du slutat blogga eller har det hänt något :-/ VI blir oroliga här jhu...!! Stor Kram!!

    SvaraRadera
  4. Förstår att ni undrar var jag tagit vägen!
    Kommer inte in på bloggen o kan inte skriva. Har hänt massor här det senaste o jag vet inte hur jag ska kunna komma ihåg allt så jag kan berätta för er men jag ska försöka skriva så fort det bara fungerar igen! Sander mår fint o ligger på lite lägre syrgas o har varit ur cpap några timmar men vi hade läkarsamtal igår o det ser inte så ljust ut för vår lille prinskorv tyvärr. Berättar mer sedan!
    Kram på er

    SvaraRadera
  5. väntar med spänning på din uppdatering och håller som vanligt tummarna

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad roligt att jag hittade dig! Hoppas det går bra för lilla Sander, tänker på er! Från Ellinore med lille Charlie som oxå låg på 34:an

    SvaraRadera
  7. Hoppas oxå på uppdatering snart <3

    SvaraRadera
  8. JAG BLIR TOKIG!!!!! Kommer inte in på blogspot fortfarande o kan inte uppdatera. Hopaps att det snart kommer igång!
    Sander mår fint ikväll iaf. 25 % i syrgas ungefär o har ätit ett helt mål på bröstet!

    SvaraRadera
  9. Har undrat såå hur ddet är med er! Hoppas du kan uppdatera snart!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Blev också orolig här. Bra att läsa att det iaf inte ärnågon kris. Ha de bäst!

    SvaraRadera
  11. Jag började oxå fundera vart du tagit vägen, men nu vet jag då. Man blir ju lite fundersam om det hänt något då du alltid är så duktig på att uppdatera.

    SvaraRadera
  12. Usch, jag blev orolig nu Malin, men lugnade ner mig när du säger att ni mår bra. Jag tycker att blogspot har strulat väldigt mycket det sista. Rejält frustrerande!! STOR kram till dig.

    SvaraRadera
  13. Du får väl börja blogga någon annanstans och meddela var här på kommentarer

    SvaraRadera
  14. Hej! Tack för din hälsning hos mig för ett tag sen, har inte blivit av att jag svarat. Så skönt att det gick vägen för er lille goding! kan bara föreställa mig vilken resa ni gått igenom. Varmt lycka till!
    Kram /Anna (Annas skattkammare)

    SvaraRadera
  15. Blogg.se är en bra sida, Inte mkt strular!
    Väntar med spänning på hur ni mår, Å varför inte framtiden ser su ljus ut för rumpnissen ;) Massa Kramar!!

    SvaraRadera
  16. Typiskt att den där fulbilden på mig ligger som senaste inlägg! Går fortfarande inte komma in på bloggen... Kanske kan jag skicka ett lite kortfattat mail t er som vill veta läget lite mer. Inte så många som kollar kommentarerna kanske o förstår att det inte hänt ngt allvarligt men ni som vill kan ju skicka mailadress t mollisen@gmail.com el skriva en kommentar så ska jag försöka plita ihop ett mail när tid finnes. Sander har fått diagnos svår BPD, en allvarlig lungsjukdom. Inget de från början trodde att han skulle få så det kom som en liten chock. Lär bli en jobbig tid framöver!
    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  17. Den är inte ful Malin, den är UNDERBAR!! Har ingen aning om vad BPD är för nåt =/ Hoppas det är nåt som kan gå över med tiden. Förstår att du inte hinner el orkar maila OM du skulle få gör mkt tid över så finns jag här; malinberg77@hotmail.com Kramar till Er båda <3

    SvaraRadera
  18. Här kommer en hälsning från mig och mina tjejer. Har varit dålig att kommentera men jag tänker på er varje dag<3 Jag hoppas att allt går bra med söta Sander! <3 Mänger med varma goa kramar från mig! Kramar Carro

    SvaraRadera
  19. Lilla Sander, jobbigt att höra att han fått BPD, hoppas det är lindrigt, men han är en stark liten kämpe med många fina människor runt sig!
    Skickar alla styrka och tänker på er!

    Johanna

    SvaraRadera