söndag 6 mars 2011

Vi tuffar på...

Har precis räknat ut att jag har som längst 66 dagar kvar som gravid. Hoppas naturligtvis på att gå så länge som möjligt. V 34+0 är den magiska gränsen men jag tror inte jag kommer gå så länge o kanske att de ev sätter igång det ngt tidigare om vi mot förmodan går så långt. På dagen D, 34+0 den 10 maj firar jag dessutom 30 år o den dagen vill jag ha för mig själv;) V 28+0 flyttas jag t skövde om läget är lugnt o from v 32+0 får jag ev gå hem på permis om ingen bebis kikat ut. Har varit sjukskriven sedan den 12 jan o legat till o från under den här tiden men nu börjar det bli ett antal veckor jag bara legat ner o jag kan bara se på när mina muskler förtvinar... Vet ngn som lär få ligga i hårdträning när det här är över! Tänk att jag förhoppningsvis ska komma hem m en nyföödd bebis + har tre små barn hemma som ska tas om hand. Hur 17 ska jag orka efter att ha legat så länge??? Det är ett världsligt bekymmer i sammanhanget o vi ska nog klara det också.

V 24+5 idag. Crp bra o temp 36,9. Hjärtljud 145.

Bm var precis inne o lugnade mig lite igen. Ganska vanligt att en infektion utlöser vattenavgång el prem värkar men i mitt fall är det ngt annat. O det gör att förutsättningarna att det ska gå bra är betydligt bättre! Bebis rör sig o är livlig vilket inte är så vanligt m lite vatten o hjärtljud o allt ser fint ut. Nu har jag ju gått snart 4 v sedan vattnet gick o ännu har inget hänt vilket det vanligtvis gör ganska snart om det tex är infektion som är orsaken. Jag tänker glida på den vågen! I dagsläget är allt så bra det kan bli under omständigheterna o jag hoppas på att få se mer andningsträning nästa ultra. Det skulle lugna mig betydligt då lungorna är min stora rädsla!

D o barnen kunde ju inte komma igår pga sjukdomar. Stackars Caspian är jättehängig o har hög feber. Mamma ska komma senare i v men bestämde sig för att komma en sväng idag också. O då följer Tomas med. O jag ska få vaniljsemla!!! Om ni bara visste vad jag längtat efter det när jag ligger här. Ingen fika nån gång ju! Lite godis o choklad ska de ha m sig också. O så har fina Ellen handlat lite åt mig så jag ska få nytt nagellack o grejer så jag kan få fina naglar:) roligt att ha ngt att pyssla med. Virka skulle jag gärna göra men jag kan tyvärr inte!

Anette: Ang piken jag fick gällande facebook kan jag säga att det var näääära att jag gick med nu när jag blev inlagd men jag tog mitt förnuft till fånga igen tack o lov. Hahahaha!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du får besök idag, när nu familjen inte kunde komma!Ja bloggen räcker väl, bättre än fb. ha det så bra idag! Många kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Erika Algotsson6 mars 2011 kl. 11:06

    Nu har jag hittat till ditt liv (bloggen) Läser och tårar rinner... Känns som du ändå håller modet uppe och jag tyckker du är så stark!! Kram på dig =) Ps. hade vart kul att träffat dig på fb ;)ds.

    SvaraRadera