söndag 24 april 2011

Barnen är kvar!

Nej. Det är inte mitt bröst som är så hårigt;-) Dubbelhakan har han inte lyckats kissa ut ännu men det kan dröja säger dom. O grisnäsan har han cpapen att tacka för haha. Inte till sin fördel direkt när de ligger i den. O en liten grimas bjuder han på idag också!


Mamman hade svårt att slita sig så jag bestämde att de fick vara kvar en dag till. (men det får ni inte säga till Timmies fröken Nina har han sagt, för han vill berätta det själv;-) Helt ljuvligt att ha dom hos mig o de två små bråkar om vem som ska sitta hos mig. Har gjort så himla mkt idag o jag hinner inte berätta om allt men i snabba drag har vi lekt, lekt, lekt lite till, cyklat, ätit tårta, påskmat, varit hos Sander o presenterat lillebror för Timmie, Linn o Farmor, lekt igen o varit ute i stort sett hela dagen. Underbart! Finns flera lekplatser runt omkring här o så finns cyklar man kan låna som Timmie cyklat på massor idag. Han har hittat en jämngammal kompis som han varit med o de har haft superkul tillsammans. Farmor o Farfar tog barnen en stund så jag o Daniel kunde sitta hos Sander o då fick pappa Daniel den bästa presenten av alla. Liten Sander på bröstet! Så mysigt de hade!


Ikväll tog jag en sväng upp till honom när de två små somnat o var med o skötte honom o gjorde munvård, bytte blöja o så. Känner att det är lite lättare att vara med nu när han inte längre ligger i respiratorn. Har hela tiden varit så vansinnigt rädd att förlora honom men nu känns det lite mer som att jag ändå vågar hoppas att det kommer gå bra det här. (peppar peppar) Flytten är bokad men det hänger på SOS när de har tid att hämta honom. Blir imorgon el på tis. Känns ofattbart att vi ska tillbaka till Trollhättan. Att han är så frisk att han inte längre behöver intensivvården han fått här! Tänk att han för en vecka sedan svävade mellan liv o död... Hjärtat slår ett litet extra slag varje gång jag tänker på hur bra det gått hittills. Magiskt!


Syrgasen ligger mellan 28-40 % lite beroende på hur han ligger. Favoritställning är på magen. Då behöver han minst syre o det syns på honom att han gillar det. Vet ni vad mer som hänt idag! Han gnyr o vi kan höra att han skriker lite ibland! När det närmar sig matdags börjar han protestera:-) väldigt hes pga intuberingen men det släpper på några dagar säger dom. Trodde aldrig jag skulle bli så glad över bebisskrik!!!


Daniel har gått upp en sväng till honom nu o jag ska krypa ner bredvid de tre andra godingarna o sova några timmar innan det är dags att pumpa igen.


Hoppas ni haft en mysig påsk. Det har vi!!!

1 kommentar:

  1. Det är så fantastiskt alltihopa så jag blir alldeles tårögd och ler när jag läser dina inlägg. Vilka kämpar ni är allihopa! Kramar från fam. Simonsson :)

    SvaraRadera