fredag 29 april 2011

Ultra på hjärnan var bra!

Så skönt att det såg fint ut o jag nu slipper grubbla över det mer! Huvudformen var inget konstigt heller. De blir så när de bara ligger på sidorna. Det rättar till sig men det kommer nog ta ett tag!


Vet ni vad mer som hänt idag? Sander har flyttat ur kuvösen! DET är ett stort steg! Han ligger nu på värmemadrass o har fått på sig en liten blå body:-) Dags att shoppa några till så vi har egna kläder att ta på honom. Tidigare har han inte haft kläder på sig men nu ska han ha en liten body på sig hela tiden förutom när han ligger ute hos oss. Har varit utan cpcap en halvtimma idag också men det märks att det blir lite jobbigare för honom att andas utan den. Efter lunch ska han få flytta till ett annat rum o dela med några andra små bebisar. Känns bra tycker jag. Då behöver de inte avsätta en sköterska till honom hela tiden då han ligger på eget rum o inte får vara ensam om han skulle dra i sonden. Maten är höjd till 11,5 ml o det verkar funka fint!


Får rysningar i hela kroppen ibland när jag börjar prata m sköterskorna här om morgonen då han föddes. De som endast har läst i journalen har inte förstått att det var så illa så dr inte trodde han skulle klara sig men de som jobbade berättar om det som att förlossningen gick så himla fort o att allt var väldigt, väldigt dramatiskt här inne de första timmarna... De förstår hur illa det faktiskt var. Kanske mer än jag kan förstå till och med. För jag kan inte ta det till mig. Kan inte tänka att det var SÅ nära att vår fina Sander inte skulle få leva... MEN nu lever han o verkar må prima så vi får försöka lämna det bakom oss även om det säkert kommer följa oss ett tag vare sig vi vill eller inte. Som jag skrev en annan gång kommer jag aldrig glömma när jag frågade dr rakt ut om hon inte trodde han skulle överleva o hon svarade "Ska jag vara helt ärlig så... Nej. Jag tror faktiskt inte det." Sköterskorna pratar om honom som mirakelbebin o det är han verkligen! Vårat mirakel! Underbara fina Sander:-) Mot alla odds har han kämpat från första stund o vi är så otroligt tacksamma för att han finns o att allt gått så bra än så länge!


Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

  1. Ja, prata om ett Guds under! Njut!
    Stig

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det har gått så bra. Tack för att du delar med dig! Är inne och läser om er varje dag.

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad när jag läser om Sanders framsteg, han är en liten kämpe :). Härligt att ni har så många nära och kära som verkar ställa upp till 110%. Stor kram till er!

    SvaraRadera