lördag 30 april 2011

Åter till verkligheten!

Kom tillbaka till neo på eftermiddagen o jag har haft så mysigt hemma med familjen. Jobbigt bara att inte alla medlemmar kunde vara med men det är så det är just nu. Inget vi kan göra ngt åt. Vi har liksom bara ""varit" o inte gjort ngt särskilt. Lagade ingen mat utan beställde pizza o t lunch idag fick det bli falukorv o makaroner. Satt ute o åt på vår "nya" fina altan o än en gång vill jag säga stort tack till er alla som varit med hemma hos oss o hjälpt till. Är så glad för det o berättar hur mkt ni ställer upp för alla jag möter:-) Var ute m barnen en liten stund o lekte o spelade innebandy i garaget o så har vi spelat kort, målat o grejat med lite av varje. Ringde flera gånger för att höra hur Sander hade det o han har mått prima! Nu precis låg han i sin säng o kikade o såg så himla nöjd ut m tillvaron:-) Han har faktiskt inte sådär jättemörka ögon så det är ingen omöjlighet att han blir lite ljusare som jag o Linn!


Mitt nya smeknamn här på neo är "Vara mejeri". Hade m mig dryga 2 l mjölk pumpat på ett dygn så jag förstår att det är så jag får heta. 360 ml fick jag ut imorse o det är helt galet mycket om man tänker på att en bebis (ej prematur) som är några månader kanske kommer upp i 200 ml per mål! Tror dessvärre att all den här mjölken inte enbart är bra. En ganska stor knöl har jag lagt mig till med på höger bröst o den gör ont o vägrar att tömma sig vid pumpning. Har testat fetvadd, såna där andra inlägg, varm dusch o att massera men den är besvärlig. Tror bh:n jag hade på mig igår satt lite för hårt men jag hoppas att jag snart får ordning på det o slipper mjölkstockning. Det hade jag så det räckte o blir över med Caspian.


Ska värma en färdig pizza o slå på stort såhär på valborgsmässoafton sedan ska jag pumpa igen o sätta mig o mysa m min bebis. Som luktar sådär ljuvligt som bara bebisar gör. Härligt! Han har inte varit ur cpapen idag så han ska få vara utan en stund innan vi tar upp honom så vi kan tvätta ordentligt i ansikte, bakom öron o så. Sedan ska han få en annnan variant som är lite mer som en mask. Den sitter kanske lite bättre än den han har nu o så får lilla grisnäsan vila lite;-) Inte klokt så rolig han ser ut! Grisnäsa o platt huvud på båda sidor;-) Men så fin ändå!


Ha en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar