torsdag 28 april 2011

Dr är mkt nöjd o stolt över Sanders framsteg:-)

Så härligt att de är så positiva! Han sköter sig perfekt:-) Idag har han försökt få in tummen i munnen o suger på nappen ganska mkt. Det har han inte gjort innan. Ngt lite den första/andra dagen o ev om man doppar den i lite bröstmjölk men han slutar ganska snart igen. Bra att han börjat nu så man har ngt att ta till när han skriker! Låter så roligt när han skriker. Har ju inte röstresurser som fullgångna barn o låter nästan som en katt haha. Dr bestämde att han ska få lite vitaminer och järn som alla prematura barn får o så har han gett klartecken till att ta ur honom ur cpapen en halvtimma ungefär! Han låg utan på morgonen när jag o sköterskan tvättade honom o så o det funkade fint men nu ska han få vara utan lite längre stunder! Hans huvud ser jätteroligt ut också eftersom han aldrig ligger på rygg. Bara på sidorna o på mage. Alldeles platt på sidorna o långt upptill hahahaha. Det blir alltid så m premisar o det rättar till sig så småningom säger dr.


I göteborg fick farmor/mormor/moster o så komma in o titta på bebisarna o då låg vi på intensivvårdsavdelning med fem bebisar i samma sal men här får endast pappa o syskon komma in. Min mamma har inte varit o sett underverket än o självklart vill hon gärna se honom. Har ifrågasatt om det är möjligt men de är ganska bestämda med att de har sina regler trots att vi ligger i ett eget rum då vi är isolerade. (för att vi kommer från ett annat sjukhus. Finns några bakterier som smittar men som oftast inte är farliga som de måste kolla så inte Sander har innan han får dela rum m andra barn. O vi får inte ställa ut mjölken själva o sådär i förebyggande syfte. De har tydligen haft problem m det på östra så de vill vara säkra på att vi inte har m det hit). Hursomhelst så pratade jag m Micke igår (från strömstad m tvillingarna) o både farmor o mormor har varit o tittat på deras bebisar så nu hoppas jag att de ger sig. Har de gjort ett undantag får de göra två! O som sagt ligger vi på eget rum o då utsätter vi ingen annan för ngt heller.


Ska åka o handla lite nu jag o Daniel o sedan äta lunch som mamma lagat till oss o skickat med. Efter det ska daniel sitta m sander en stund o jag ska gå en promenad tänkte jag. Om jag orkar. Kan hända att sängen lockar mer men då får det vara så. Tar på krafterna att vara här!


Kram på er!

1 kommentar:

  1. Härligt med framsteg, även de små räknas!! Det är så spännande att följa Sanders framsteg här. Du är så duktig att lägga ut bilder och text. Ha det så gott!! Kramelikram

    SvaraRadera