söndag 1 maj 2011

Det ska inte mycket till för att man ska oroa sig...

...efter allt som vi gått igenom! Jag gick in t Sander strax e sju för att pumpa o då syresatte han sig runt 89 typ o de hade höjt syrgasen till 24. Det är ju egentligen ingenting men han steg inte av det heller förrän några minuter senare. Hela morgonen har det pendlat lite upp o lite ner o han är nere på 84 ibland o då larmar det. (avskyr det ljudet efter alla miljoner larm som gick när vi låg på intensiven i gbg) Sen går han upp mot 90-95 igen o ligger där en stund för att sedan sjunka igen. När jag duschat vid åtta var jag inne o kollade o då hade de höjt syrgasen t 25 %. Sköterskorna säger att det inte är ngt alls, det brukar vara såhär. O kanske ligger han inte optimalt, behöver bajsa, mår illa el ngt annat men jag får ändå en liten klump i magen... Igår höjdes syrgasen också några ggr men dagarna innan har den legat på 21 % (ingenting) hela tiden. Jag hoppas verkligen de har rätt i att det inte är ngt särskilt o att jag kan åka hem senare i eftermiddag o veta att allt är lugnt här. Kan också ha med trycket i cpcapen att göra men det verkar vara bra inställt. Igår fick han också en annan sorts mask istället för piggarna som går upp i näsan o jag vet inte om det kan ha m saken att göra. När han låg hos mig utan cpap igår kväll syresatte han sig 100 % stundtals med bara lite syrgas vid sidan om så då mådde han prima! Ska äta frukost o sedan ta upp honom en stund o mysa. Hoppas jag blir lite lugnare av det.


Knölen i bröstet vill inte ge med sig men jag värmer rispåse o har fetvadd o gör vad jag kan för att få bort det. Ngt lite mindre rött idag kanske men det känns att den är där!


Blir nog inte mkt skrivit idag heller eftersom jag ska åka hem senare idag o ta en sväng t överby för att uträtta några ärenden men jag uppdaterar så fort jag får tillfälle!


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar