torsdag 2 juni 2011

Ang inläggen om när barnen är födda...

...ville jag bara berätta att de är födda v 37+0, +1, +2 o vattnet gick v 37+0 på L o C. Sedan lät de vänta på sig lite innan värkarna satte igång. Men visst är det otroligt att alla tre förlossningarna satte igång på samma dag i graviditeten?!? Spekulerade en del i hur det skulle bli m Sander då jag blev gravid men han hade lite mer bråttom som ni vet. O det gick ju det också även om det varit en låååång resa o jobbig tid för att komma dit vi är idag!
O visst är det galet att de säger att man får gå max 3 dygn när vattnet gått om det händer senare i graviditeten pga infektionsrisken -men jag klarade mig i nästan 10 veckor!!! Tur att jag inte fick ngn infektion för då hade förmodligen inte Sander klarat sig. Med tanke på hur nära det var att han inte gjorde det hade det inte behövts mkt mer för att det inte skulle gå... Ni anar inte hur glad jag är över att han finns hos oss idag!

2 kommentarer:

  1. Malin...
    Be personalen att beställa en inhalationsapparat som heter "E-flow"...den fungerar på samma sätt som det gör i c-papen...den är lätt att förvara i skötväskan sedan när ni kommer hem..de beställs hos sjukgymnasten...Om de inte vet vilken det är så vet bsk Gun, vilken det är...hon hjälpte oss när Melvin skulle få inhalationer...
    kram U

    SvaraRadera
  2. Tack U! Ska fråga om det. Vi lär ju få gå hem m inhalationer o då är det bra att ha en som är smidig att ta m sig när man är på resande fot:-) Hoppas allt är bra m er! Skrev t dig på fl förra v.
    Kram

    SvaraRadera