söndag 29 maj 2011

Mors Dag!


Är hemma o myser med barnen o Daniel. Har ringt några ggr för att höra hur det är m sander o han mår bara fint. Nu på morgonen blev han tvättad o låg utan cpap i sängen o hade mysigt. Syrgas på mellan 24-28% ungefär bortsett från inatt då han var tokförbannad o skrek i högan sky. Då fick de höja lite mer;-) Han var snuttig o det verkar som att han fått mersmak av att ammas! De gav honom lite mat på spruta i munnen samtidigt som han hade nappen o de sondade o så fick han vara uppe hos ngn i personalen i några timmar. Underbart att de är så engagerade o tar så bra hand om honom! Var viktigt för mig att veta att han skulle få komma upp även om jag inte är där. Vill inte att han ska bli lidande för att jag åker hem.

Vaknade med två små barn i sängen. Linn kom tidigt på morgonkvisten o caspian kröp upp i vår säng nån gång under natten. Timmie satt redan o såg på tv när vi vaknade. Hade gått fyra timmar sedan pumpning så jag fick ägna mig åt det medan D fixade frukost. Drog till med att pumpa ur hela 420 ml. 63:- på ett bräde hahahaha! Fick jättefina presenter av barnen. Ett linne o en tröja och ett halsband. Hade önskat mig kläder då garderoben är tom o det som finns är gammalt o tråkigt. När vi ätit bakade jag o de två små muffins o som ni ser på bilden kan det bli lite hur som helst när man gör det tillsammans m en liten knatte som knappt är två år:-) Precis innan vi började baka hade vi friserat gräset Linn sått på förskolan o då är det klart att det också ska in i ugnen!

Sander var ur cpap i två timmar till på em igår när han satt hos daniel. Vi andra åkte o köpte godis. Sedan åt vi allihop på Max innan vi åkte hem o satte oss i soffan o såg på Änglagård 3. Linn o Caspian somnade i bilen men Timmie var vaken o vi kramades o hade mysigt i soffan. Inte så ofta han går med på det så man får ta tillvara på de tillfällen som bjuds:-)

När vi hade åkt igår flyttade de över mig till ett rum på "insidan". Där får man inte ha internet eller telefon så nu blir det kanske inte lika flitigt bloggande. Ska göra mitt bästa för att få till det men vill att ni vet läget iaf. Nu när sander börjar vara ur cpap lite längre stunder ska han kanske få grimma ibland o då ska jag få ha honom hos mig på föräldrarum. Kan ni fatta att det är stort?!?!?! Bara jag o Sander tillsammans. Ensamma. För första gången. O han är sex veckor idag guldklimpen. Dröjer säkert några dagar till men jag längtar! Han kommer naturligtvis ha övervakning o de följer honom hela tiden o har larmet på så de kommer om han sjunker i saturation.

Måste hoppa in i duschen nu. Ska skynda oss tillbaka så jag kan amma vid halv ett-målet. Ska bjuda på kladdkakemuffins som vi bakade nu på morgonen dagen till ära:-)

Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar