torsdag 2 juni 2011

Nu drar vi sonden!

O STUNDTALT KOMMER SANDER VARA HELT UTAN HJÄLPMEDEL!!!

Han ligger ur cpap nu o har gjort det sedan några timmar tillbaka. Syresätter sig jättebra helt utan syrgas! Nu är det över ett dygn sedan de kunde stänga av den o den har inte varit på en enda gång:-) Enl ssk tror de inte att han kommer behöva det mer nu. Möjligtvis om han blir sjuk, får ngt virus el så men inte så att vi måste ta m oss allt det där hem. (kanske kan behövas kortare stunder om magen skulle krångla el så tänker jag men inte så att han behöver ha den långa stunder. Har märkts nu att han sjunker i sat till 91 typ, sedan bubblar det i blöjan o vips så är han uppe i 97-100 igen.)SKÖNT!

De har kommit o väckt mig alla mål inatt. Ingen idé att ställa klockan nu när han styr måltiderna själv för det är inte så lätt att veta när han tänkt äta;-) Ett av målen åt han 90 (!!!), sedan 35 e två timmar o nästa mål 55 (vilket är det han "ska" äta). Så nu har de bestämt att sonden ska dras. O ingen grimma har han då han är ur cpap så nu mina vänner närmar vi oss hemresa med stormsteg! Kan verkligen inte tro att det är sant!

Alla pratar om lille Sander o hans framsteg här. Att det gått så fort, att han äter så bra, att han är så stark o klart o tydligt visar vad han vill. Han är verkligen ett mirakel. Tänk att vi för lite mer än en vecka sedan fick höra att han skulle kunna behöva syrgas i upp till ett år - o så blir det såhär! Har sagt det förut o jag säger det igen:

Visst finns mirakel!


Skulle prata m dr på ronden idag men eftersom det är röd dag är det inte säkert att de kommer som vanligt. Isf får vi vänta t imorgon. Hoppas att jag o sander får mysa på rummet idag igen men det tror jag nog m tanke på att han är så stabil.

2 kommentarer:

  1. Stort grattis! Svårt att fatta att det är sant och att en flytt hem är nära förestående. Det var en fin present får man säga.
    Sedvanliga kramar

    SvaraRadera
  2. Malin...
    Alldeles helt fantastiskt UNDERBART!!!!
    Så stark Sander är...han är verligen ett Mirakelbarn...
    Jag njuter när jag läser om alla framgångar som lille pojken har...hoppas verkligen att ni kommer hem till midsommar som du önskar, håller tummar & tår för det...
    kram U

    SvaraRadera