onsdag 1 juni 2011

GAAAAAAHHHHH!!!!!!!

Jag vill bara hoppa o sjunga o tralla av glädje!!! Kan knappt tro att detta är sant! Varken vi eller personalen förstår vad som hänt!

IDAG HAR SANDER VARIT UTAN SYRGAS HELA DAGEN! Stängde av den 7:30 imorse o sedan dess har den inte varit på! Kan ni fatta?! Shit så glad jag är! När vi hade honom på rummet hade han grimma på sig men ingen syrgas var på. Så han kunde lika gärna varit utan grimma. Var en liten säkerhetsåtgärd ifall han skulle behöva syrgas men han låg på stadiga 97-100 i syresättning hela tiden! E att han ätit vid 15:15 la de tillbaka honom i cpap o en timma senare skrek han o var helt galen. Då tog vi ur honom o han låg hos mig utan nånting
alls:-) O syresatte sig superbra! En rap senare kunde vi lägga tillbaka honom igen o nu ligger han i cpap. Mest för att dr har sagt att det ska vara så. O för att han kan behöva trycket fortfarande. Ska ta upp det m dr imorgon o se vad som sägs. Råder delade meningar huruvida man kan "träna" dom ur cpap. Vissa hävdar det medan andra säger att kan de vara utan så mkt som S kan, så behövs den inte mer. Men hans lungbild är ju lite annorlunda så jag gissar att de tar det säkra före det osäkra. Ser väldigt lovande ut det här må jag säga. Sander lurar hela läkarkåren än en gång o han gör det ordentligt!!!!!!

Amningen funkar super o förut kräktes han massor o jag trodde inte han fick behålla så mkt mat. La honom på vågen o då hade han ätit 60 så han hade fått så det räckte o blev över. Var väl överskottet som kom ut. Han har dragit i sonden några gånger o förut sa ssk att hon ville dra den då den inte längre behövs men jag fegade. Vill vänta tills imorgon...

De pratar om hemgång här nu. Alltså, det kommer inte ske inom den närmaste veckan men fortsätter det såhär dröjer det inte så länge. Så fort han blir av m cpap får vi ha honom hos oss på nätterna också några dagar o om han inte behöver syrgas e det o allt annat är bra kan vi få åka hem. jag hoppas inte på för mkt vad gäller den saken men det vore kul att få vara hemma till midsommar:-) Är ganska vanligt att de behöver mer syrgas när cpap försvinner så man vet aldrig. (peppar peppar)Hursomhelst har vi haft en underbar dag o jag kan inte sluta le!!!

Har lasagne i ugnen o måste rusa så jag hinner äta innan amning.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra att det går så bra för honom :) Njuter med dig!!!

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt underbart Malin!! Jag ler med hela kroppen! Han är otrolig din minsting. Stor kram

    SvaraRadera