torsdag 2 juni 2011

Fortfarande ingen syrgas!

Han har klarat sig utan hela dagen idag också!!! O nu på em har han varit helt utan andningshjälp, sond o alltihop i 4,5 timmar. Bara poxen på foten som mäter saturation o jag hade honom på rummet den tiden han var ur cpap. O vi hade så mysigt!!! Jag låg med honom på bröstet i sängen o luktade, gosade, vyssjade, sjöng, pratade o det var alldeles, alldeles underbart att få rå om honom. Alldeles själv. Jag grät faktiskt en liten skvätt när vi låg där tillsammans. Av lycka. För att han är så frisk. För att jag har ett så underbart liv med allt jag nånsin kunnat drömma om o mer därtill. Fyra godingar som är våra mirakel. Var o en på sitt sätt:-) O tänk att det äntligen närmar sig dagen då vi alla sex ska få vara tillsammans. Som vi har väntat på det!

Nu ligger han i cpap igen. Dr sa att han ska vara ur minst fyra timmar per pass, gärna mer om han klarar det. O blir han arg när han läggs i behöver han inte ha den. Nu la vi i honom för att han skulle inhalera o det är lättast att göra i cpap o han protesterade inte så den fick vara kvar. Han var inte ett dugg ansträngd o hade m största sannolikhet klarat en bra stund till utan. Enl dr som rondade är 2,5 som han har i tryck typ ingenting så snart kan vi nog skippa cpapen helt. Vätskedrivande ska han stå på några veckor till innan de ska testa att sätta ut det, o inhalationerna ska hänga med längre än så. Är precis samma mediciner som Timmie haft mot sin astma så det känns inte så läskigt. Viktigt att de tar en sak i taget o utvärderar innan de sätter ut nästa grej. Känns helt galet att han inte har mer mediciner el hjälpmedel än så. Att kalla honom frisk vore kanske inte helt rätt men m tanke på hur det kunde ha varit är det ett stort mirakel alltihop. Känns overkligt att det kunde vända så fort!

Amningen har funkat super hela dagen o nu behöver jag inte väga honom varje mål om jag inte vill. Han vägs daglien pga vätskedrivande medicin så vi har ändå koll på att han går upp i vikt. Minns inte riktigt vikten igår men tror det var 2340 el ngt sånt. Förra målet åt han 80 igen o fortsätter han så lär han nog lägga på sig fortare än vi anar. Vår lilla prinskorv:-)

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe o en kexchoklad innan matdags igen.

Ha en trevlig kväll allihop! Caspian hade lite feber imorse så de kan inte komma imorgon som det var tänkt. Får bli en annan dag. Tyvärr. Majsan kanske kommer en sväng istället så jag får lite sällskap o en anledning att komma utanför dörrarna på det här placet en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar