lördag 4 juni 2011

Skryt!

Ja. Nu bara jag måste få skryta lite. Det gör jag väl mer el mindre hela tiden iofs hahaha men nu tänker jag göra det ordentligt;-) Dygnet till igår hade ju Sander gått upp 10 g. Inte särskilt mkt men de brukar säga att 20 är bra o han hade fått vätskedrivande o skulle kanske snarare gått ner än upp så vi var nöjda med det. Han tog igen det där här dygnet skulle man kunna säga. Han har käkat på bra. Så bra så sköterskorna var tvungna att visa det för läkaren. Han skojade o sa att de kanske skulle kräva dopingtest på den lilla mamman;-) Sander hade gått upp 90 g!!! Behöver nog inte vara orolig för att han inte äter ordentligt iaf. Gissar att vi inte kommer få se ngn sån ökning igen (o det kanske är tur det om han inte ska rulla ut härifrån) men det var skoj att det hände en gång iaf:-) Snart är han uppe i 2500 g o börjar bli stor kille! Känns skönt att den här ökningen kommer i samband m att han får amma fritt o kan styra själv hur mkt han behöver. O att jag kan erbjuda mat så det räcker o blir över:-)

Ska säga en sak till. Som jag knappt vågar skriva. Som jag nästan känner att jag måste viska. Vår ansvariga ssk E o jag pratade lite förut om att Sander snart är ur cpap o inte har syrgas o inget annat mer än vätskedrivande o inhalationer o vet ni vad hon sa då? Att vi kanske får komma hem nästa vecka! Jag tror nog inte att det blir så. Läkarna vill säkert ha Sander under observation ett tag till o kanske ta ännu en titt på hans lungor o så men iaf. Att hon tänker att det ens är möjligt är helt galet! Från o med nu ska vi testa att inte lägga i honom i cpap o klarar han det får han vara hos mig på rummet dygnet runt. O när jag frågade ssk C förut om vad som händer när han varit hos mig några dygn sa hon: "Ja. vad händer sen? Sen får ni åka hem!" Det får ta den tid det tar, o jag blir inte besviken om det dröjer lite till så länge Sander får vara frisk. Men som sagt. Att de ens börjar prata om det o tänker att det snart är möjligt känns helt galet!

4 kommentarer:

  1. Ellinore Tång4 juni 2011 kl. 19:59

    Vad härligt! Jag hoppas verkligen ni får komma hem med eran prins snart, han är verkligen en liten goding :-) Vi var o vägde Charlie i fredags... då vägde han 3050. Ska tillbax på tisdag o då blir vi förmodligen utskrivna från Näl, det var visst väldigt fullt upp på avdelningen i fredags så det hanns inte med då. Har du facebook??

    SvaraRadera
  2. Heja, Heja! Det hoppas vi verkligen att ni får så ni kan va tillsammans allihop! Bra jobbat, Sander! =)

    SvaraRadera
  3. Ellinore: Fantastiskt att han är så stor! O skönt att bli utskrivna. Här är det fullt hus kan jag lova o personalen hinner inte med nånting. Har tyvärr inte fb. Smyger omkring inne på mammas konto ibland;-) Ang betalning för mjölken sa de t mig att det ska komma runt midsommar men det beror nog på när de pastöriserat o vägt gissar jag. Kram!
    Anette: Tack! Hoppas ni mår fint!

    SvaraRadera
  4. UNDERBART UNDERBART!!! Kan liksom inte sluta le när jag läser vad du skriver... Många kramar till er båda från Anna Wejshag

    SvaraRadera