onsdag 1 juni 2011

Kan nästan inte tro att det är sant!

Vet ni vad? Idag ska vi få ha Sander inne hos oss på rummet när han är i grimma!!!!! Shit så mysigt det ska bli. Att vara alldeles ensamma. Sander, jag o Daniel. Få känna att han bara är vår bebis o rå om honom o göra precis som vi vill utan att ngn står o tittar på oss hela tiden. En liten tår trillade från min kind när de frågade dr om vi fick lov o han sa Ja! O nu gråter jag igen... Jag är så otroligt glad att det går så bra just nu:-) (samtidigt som jag är livrädd att hoppas för mkt o det blir fler bakslag)

Inatt har jag ammat alla mål o inte behövt sonda nånting. Han är som en klocka o vaknar o är skitförbannad en kvart innan måltid. Var ur grimma i 3,5 timma tidigt på morgonen o var inte det minsta ansträngd när de la i honom i cpap igen:-) Så totalt förra dygnet var han ur 9,5 timma. Det är superduperbra!

Fick nytt kvitto på donerad mjölk, 8,ngt liter så nu är jag uppe i 36 liter vilket genererar 5400 kr! O i frysen står 3 fulla fack + lite till. Är jag som fyller halva frysen bland den donerade mjölken men nu är det slut på det. Har inte brytt mig om att pumpa så flitigt nu när Sander ammar så bra o så fort han äter alla mål fullt ut ska jag försöka lägga ner pumpningen. Orkar inte sitta med det sedan när vi får komma hem. Är imponerad av alla som gör det. Det är så mkt värt för de små bebisarna. Gissar att min mjölk går till de som är lite mindre eftersom mjölken från prematurmammor innehåller lite mer näring än den från fullgångna. Men det kan väl inte skilja så mkt! O dessutom är ju Sander inte så liten längre!

När jag ammade vid halv tio låg han i grimma o syresatte sig 100 så bsk L sa att hon skulle sänka syrgasen lite, men när hon kom fram till den såg hon att hon inte ens satt på den! Han låg alltså i grimma helt utan syrgas (el bara det som pyser ut) o hade bästa möjliga saturation! O nu ligger han i cpap m syrgasen avstängd. Dr är positiv o tycker allt ser väldigt bra ut.

Nu ska vi åka iväg en sväng o kolla på en bil. Inte för att vi ska byta, vår är bara 1 år men det är kul att jämföra lite. Nånting säger mig att vi kommer tycka att vår är för liten nu när vi är 6 st i familjen. Dessutom har vi två bakåtvända stolar o två bälteskuddar. Ska köpa en bälteskudde t Linn nu när hon snart fyller 4 så får Caspian ta hennes bakåtvända o Sander den Caspian har. Är tre separata säten i baksätet så det finns ganska gott om plats där ändå o det vore en ganska dålig affär att byta bil nu igen... Så vi får nog helt enkelt satsa på takbox inför kommande semestrar;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar