fredag 3 juni 2011

Stressigt!







Nu får jag snart spel. Hur svårt kan det vara att få bilden på rätt håll??? Hade vänt den i biblioteket o uppdaterat så den var rätt men ändå vill det sig inte. Aja. Ni får vrida på huvudet. Igen. Han är ganska lång som ni ser men ändå så liten! Min mobil är ungefär som hans huvud. Har varit kalabalik här de senaste dagarna pga personalbrist o överbelastning på barn så de har inte hunnit varken mäta, ta huvudomfång el bada honom men förra v var han 47 cm!



Majsan kom o hämtade upp mig förut när Sander ätit o jag lovade att vara tillbaka två timmar senare. Vi åkte ner t slussarna o köpte glass o kom alldeles lagom till att de skulle slussa över (eller vad man nu säger) en stor båt. Så vi satt där på en bänk i solen o pratade o det var så mysigt! Fick skynda mig tillbaka o då var liten Sander hungrig o skrek i högan sky. Matade, pumpade o ringde majsan som var på shoppingtur under tiden o så möttes vi upp igen. Åkte t max o åt mat, o handlade lite. Sedan hade det gått två timmar igen o när jag var på väg upp i trappan ringde de o sa att Sander skrek o var hungig. IGEN!!! Fick springa upp o mata direkt. Hann med en nakenvikt innan då han lugnade sig en stund o han hade bara gått upp 10 g. Men då har han fått vätskedrivande idag o kissat mängder så det var en bra uppgång trots medicin:-) Tror han vägde 2380 g el nåt sånt. Vill minnas att de sagt att en viktuppgång på 20 g per dag är lagom men det varierar såklart. Igår hade han ökat ca 40 g. O det gäller väl premisar. De andra gick upp 400 g i v eckan när de var nyfödda:-)


Nu ska jag greja lite innan nästa matning o sedan hoppa i säng fort som attan så jag hinner sova ngn timma iaf innan det är dags att amma igen. Sander ligger i cpap nu då han låg på 94 i sat e maten. Kan vara för att han somnade så himla gott. Har sett att han ofta sjunker lite när han sover riktigt djupt. Verkade funka fint bara han kom i cpap o nu ligger han runt 97 typ. Hade honom hos mig på rummet förut o vi hade lika mysigt idag. Han låg på bröstet hela tiden o såg på Greys Anatomy o så tog vi oss en liten tupplur. Får passa på att ligga sådär o mysa m honom nu. Hemma kommer det kanske inte finnas riktigt lika mkt tid till det;-)


Osäker på tiden men han har nog varit ur cpap sina fyra timmar per pass o drygt det idag också. Härligt! En av mina favvo-sköterskor som var m när vi hade läkarsamtal förra veckan, C, kom förbi förut o frågade hur det gick då vi inte haft henne på några dagar. När jag berättade att han låg utan syrgas sedan två dygn tillbaka rös hon i hela kroppen o blev så glad. Det värmer att se att personalen är så engagerade o bryr sig så mkt om våra barn!

1 kommentar:

  1. Mileas huvudskötare grät några tårar när vi slutligen fick åka hem från sjukhuset. Det var så oerhört fint. Att de verkligen bryr sig och tycker om barnen de sköter.

    SvaraRadera