måndag 13 juni 2011

En stor dag!

" Vi har solen i ögonen o spilld mjölk överallt..." som Lars Winnerbäck sjunger hahaha.
En stolt mamma o pappa på väg ut på första promenaden med Sander som är 8 v o 1 dag:-)

Blåsan med ifall han skulle bli dålig o behöva flödas med syrgas. O så ligger poxen där också så vi ser hur han syresätter sig o hans puls.

Vagnen är laddad med syrgastub. En speciell ställning kommer tillverkas till våran vagn hemma sedan där tuben ska hänga.

Hahahahaha! Som jag skrattade när jag läste Sanders papper igår. När vi var iväg m barnen hade han en rejäl urladdning som sköterskan tydligen ville få med i hans anteckningar;-) Tror hon klarade sig undan bajset men Å gjorde inte det häromdagen o fick byta kläder o torka golv.... Så kan det gå!


Ni anar inte hur stort detta är! Idag har vi varit ute o gått med Sander för första gången!!! Vår ansvariga bsk L följde med oss ut. Hon är så himla go på alla sätt o det kändes tryggt att ha henne med första gången. Är övertygad om att vi hade klarat det lika bra själva men jag tycker det är lite läskigt när man ska gå förbi folk som röker o så...


En annan dr idag som vi inte träffat så mkt men målet är att vi ska få komma hem innan midsommar så nu har de börjat jobba på saken. Mkt som ska fixas då vi ska ha syrgas i hemmet o bl a ska brandskydds-vad-det-nu-heter kontaktas så de kan informera oss o sätta upp skyltar på huset bl a att där finns syrgas, medicinsktekniska ska fixa en del, hjälpcentralen en annan
o vad det nu är allt. Det är liksom inte bara att åka hem. K som är ansvarig för syrgas-biten här på neo har gett dom 10 dagar att ordna allt på o vi hoppas att de håller det o att inget annat tillstöter så vi kan få åka hem snart. Vågar inte tro på det förrän vi sitter i bilen o är på väg men samtidigt kan jag inte låta bli att hoppas o längta. Skulle bli såååå besviken om det dröjer men jag gör vad jag kan för att ha med det i beräkningen ändå.


Natten har varit jättebra o Sander har sovit gott o inte knorrat så mkt. Jag hade honom hos mig på rummet till klockan 5:30 o då skulle han inhalera igen o jag bad sköterskorna om hjälp. Tar så lång tid att göra det o vaknar jag till för mkt vid den tiden kan det vara svårt att somna om. De var så snälla o fixade det så jag fick sova en liten stund till. Han har ätit var tredje timma inatt o det är ju toppen! Vikt igår var 2670 g:-)


Nu ska vi åka o handla lite innan D ska åka hemåt igen! Har haft syrgasen avstängd en kort stund men annars har han legat mellan 25-30 % typ.


Ha en bra dag!






















Idag var det dr

5 kommentarer:

  1. Hej igen Malin!
    Var ju tvungen att kolla hur ni har det. Härligt att det börjar pratas om hemgång. Vi är hemma nu sen 2 veckor tillbaka och det känns underbart.
    Känner igen mig i så mycket som du skriver... Denna känslomässiga bergodal bana är svår att förstå om man inte upplevt den själv. Men jag kan säga att när vi låg inne så trodde jag på fullt allvar att vi aldrig skulle komma hem! Kändes så! Men ni är vi det och snart ni med. Min tuva krävde oxå syrgas ett tag, bara några procent sådär precis som sander. Men det behovet bara försvann helt plötsligt. Så kommer det säkert bli för er med. Håller alla tummar jag har!!!
    Kram Linda med tvillingarna Tuva o Lilly

    SvaraRadera
  2. Åhhh så härligt det ser ut!! Grattis till första promenaden =)

    SvaraRadera
  3. Underbara framsteg här ser jag!!!! Kramar till er <3

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt att se detta!!!!
    Och komma hem till midsommar!!!!
    WOW!!!
    Va roligt!
    Jag är så otroligt glad för er skull!
    Kram
    Malin GP

    SvaraRadera
  5. Stort tack till er för fina kommentarer!!! Visst är det stort! Helt ofattbart att jag o Sander snart ska få åka hem:-)

    SvaraRadera