torsdag 16 juni 2011

Kors i taket!!!

Vi har varit i kontakt m lite olika ställen för att försöka få ngn hjälp under skörden då vi inte kan lämna barnen på förskolan pga infektioner men det har inte varit så enkelt. Kommunen har inte mkt att erbjuda o försäkringskassan satte tvärstopp. Till en början. Men det gäller att stå på sig o vänta tills man hamnar hos rätt person;-) Så nu kanske vi trots allt kan få lite hjälp under skörden. Av ngn vi själva väljer som jag kan överlåta tillfällig föräldrapenning till! Visst vore det fantastiskt om det går att ordna! Ska prata lite mer m dom imorgon o höra m den tillfrågade hur hon ställer sig till detta. De var väldigt medgörliga enl D som pratat m dom o vi hoppas att det är så bra som han uppfattade det. Härligt att det är åt det hållet en gång vad gäller försäkringskassan:-)

Som jag skrev tidigare är the oxygen back. Men det funkar. Låga doser fortfarande o han har nog inte legat över 0,05 på hela dagen o stundtals är den avstängd. I övrigt verkar han må bra. Jag o d var iväg o köpte presenter t caspian som fyller 2 på tisdag o då fick sander flaska. Gick toppen. O nu ikväll har vi bytt sal. Igen. Han är ju mest hos mig på rummet men när jag sitter utanför o skriver på datorn el är iväg på annat känns det bäst att ha honom nära personalen o inte instängd på rummet. Nu ligger vi på fyran! Har alltid varit avis på dom som legat där innan. Äta-växa-salen för de största barnen. O nu är det vi som är där! Underbart! När han föddes låg vi på ettan, som är intensiv-vård, sedan göteborg o när vi kom tillbaka blev det sexan då vi skulle vara isolerade. Sedan tvåan. Däremellan femman. O nu fyran. Bara trean vi inte legat på:-)

Ska skynda mig så jag hinner svara på alla era mail. Har hur många som helst i inkorgen o jag hinner knappt med att svara. MEN så roligt det är att ni är så många som skriver!!!!!

ha en trevlig kväll! Nu är det förhoppningsvis bara två nätter kvar för vår del här på hospitalet. helt galet. Kan knappt tro att det är sant. Vi åker hem precis innan vi skulle få "fira" 4 månader inlagda. 23 feb åkte jag ju t göteborg...

5 kommentarer:

  1. Malin...
    Nu när ni är på G hem, har du ansökt om vårdbidrag?
    Du har rätt att ansöka om det när du har barn med syrgas, övervakning & inhalationer...
    Så härliga nyheter att försäkringskassan kan vara medgörliga..så bra om du kan få lite avlastning, nu när ni kommer hem...
    Ha de gott vännen...
    kram U

    SvaraRadera
  2. Glad SOMMAR Sander och välkomna hem =) Vill väldigt gärna ha lösen sen om jag får <3

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!! Åh vad underbart att ni kommer hem snart! Och skönt att försäkringskassan verkar fatta läget. När exakt kommer ni hem?? Och jag vill ju självklart också ha lösen till bloggen sen (fast det fattade du säkert redan, haha)

    SvaraRadera
  4. Jag mailar lösen t er så fort det är fixat! Vet inte ännu vilken tid det blir. D kommer väl på fm o hämtar oss men jag gissar att det tar sin lilla tid att få med oss allt... Kram!

    SvaraRadera
  5. Vi låg oxå på ettan först o när jag sedan skulle gå in o ha HLR kurs där va det lite läskigt, va lite som i en dimma när allt hände. Jag kände inte alls igen mig o fråade Anders om det verkligen var där han legat....

    SvaraRadera