söndag 12 juni 2011

Snart kommer Daniel o barnen!

Viben som enkelvagn!


...och som syskonvagn!

I början kunde jag inte förstå hur folk kunde sätta barnen sådär men efter att ha testat insåg jag att det var hur bra som helst. Vi hade en P&T Sport innan o det är en av de bästa o smidigaste vagnar vi haf haft! Nackdelen med den var att bebisen ligger ganska oskyddad när de ligger ner därför valde vi att köpa till en hårdlift den här gången.Ingen suflett på den här bilden, det har vi på vår. Funkar alldeles utmärkt att sätta i syskondelen under så Caspian kan åka med samtidigt som hårdliften är i. Sporten tippade väldigt lätt men viben är mkt stabilare o välter inte när man har det så.


Snart kommer Daniel o barnen o det ska bli så mysigt att träffa dom!!! Länge sedan nu o jag börjar gråta bara av tanken att de snart är här:-)


Ska åka o köpa en bälteskudde till Linn. Hon fyller 4 i juli o ska få vända sig o åka framåt. Har tittat ut en stol med IsoFix som ska vara en av de säkraste o den får det bli. Testade i bilen så det verkligen får plats eftersom IsoFix gör att stolen sitter i mitten på sätet o vi har en bakåtvänd med det också men det gick jättebra! När stolen sitter i IsoFix åker den inte åt sidan vid en sidokollision o det är det som gör den till den säkraste på marknaden. Tror att det blir Caspian bakåtvänd i framsätet o Sander i babyskydd i baksätet tillsammans med Linn o Timmie på bälteskuddar med rygg på. (många av T:s kompisar sitter på bara kudde o han tjatar o vill slippa ryggen men på den punkten ger jag mig inte än på ett bra tag. Fick en föreläsning om vad som händer vid en krock när man bara har kudden o efter att ha hört det känns valet självklart.) O jag får sitta allra längst bak. Utan bilstol;-) Var mkt mer plats än vi trodde i baksätet o jag tror det kommer bli toppen. Vi köpte en Phil & Ted Vibe med hårdlift (ganska liten men det är S också så det passar bra t honom) till Sander o Caspian o den får ligga bredvid mig i bak i bilen. Sen är det väl ganska fullt kan man säga!

Ska ta bilder på vår vagn o lägga ut en annan dag så ni får se hur den funkar. Sporten var ngt lite mer lättkörd o handtaget var lite bättre på den men än så länge är vi supernöjda m den nya vi köpte! Var ett så bra pris dessutom så den affären är vi nöjda med:-)

Om vädret tillåter ska vi ta en sväng ner till slussarna o titta också. Eller snarare... Om Sander tillåter. Han har ätit varannan timma inatt också o jag hade honom hos mig på rummet till 02:30 då jag gav upp o vi körde in honom t salen. Han larmade en del i början o då fick jag inte sova för det, sedan åt han, o så skulle han inhalera o så. Höjde syrgasen t 30 % o där han han legat men nu är den nere på 25 % igen. Hade säkert gått sänka den tidigare men de har inte testat förrän jag bad om det för en stund sedan. Funderar på om de inte ska testa att ge honom flaska idag så jag kan vara härifrån en lite längre stund men jag vet inte. Hinner ju knappt härifrån innan jag ska tillbaka o det blir så jobbigt för barnen att hålla på o springa upp o ner. Vore mysigt om vi kunde äta i lugn o ro o vara tillsammans o köpa glass o gosa utan att behöva stressa men vi får se vad de säger om saken.

Idag är Sander åtta veckor!

1 kommentar:

  1. Blir en perfekt vagn Malin! Vi använder vår babytravel jogger mer och mer nu. Den är riktigt smidig! Grattis till åtta veckor med Sander =) Tänkte fall du var intresserad av ett program om förtidigt födda barn nu i kväll. Kl 20.00 på 2;an. Ska själv försöka titta, bara lägga lilla W först =) Kramar från mej.

    SvaraRadera