lördag 18 juni 2011

Kan knappt bärga mig...

Nu är det bara några timmar kvar!!! Åh så jag längtar!

Har övat mig hela natten på att ge Sander mediciner o inhalationer själv o det har gått fint! Supersmidig inhalator vi har fått:-) E flow tror jag den heter. Tar bara några minuter till skillnad från Aiolos dom har här som tar en kvart. Inte så kul att sitta med mitt i natten. S gillar att inhalera iaf o blir alltid lugn när vi gör det. Var en kille här från hjälpmedelcentralen igår o informerade om hur allt funkar med syrgas o inhalationer. Han sa då att de har ungefär en per år som går hem med syrgas o inhalation. O de har ett stort upptagningsområde. Så man förstår att det är ganska ovanligt. Typiskt att det skulle vara vi då;-) Å andra sidan är det väl nån som ska göra det också o tack o lov har det ju hittills gått så mkt bättre än vi vågat drömma om!

Ang mediciner har han ju eg inte så mkt. Vätskedrivande, Järn, D-vitamin o Inhalationer. Järn o D-vitamin får ju alla premisar så det är inget konstigt med det. Han har haft lite syrgas till o från. Ibland stänger vi av den o ibland har han 0,025-0,05. Känner mig riktigt stolt över att jag lärt mig ta beslut själv om han behöver mer eller inte, o jag får höja o sänka själv. Konstigt nog känner jag mig mer trygg nu än innan. Nu när jag själv har kontrollen... Har aldrig tidigare insett att jag har ett sånt kontrollbehov o det ska jag försöka jobba bort lite längre fram. Har hela tiden ifrågasatt vad de gjort, o varför, o varit livrädd för att de ska göra fel. Just för att jag vill ha kontroll. I det här läget har jag inte haft det utan har varit tvingad att bara åka med o det har inte varit helt enkelt alla gånger!

Jag ska göra ett inlägg till idag. Ett inlägg jag bestämde mig för att göra redan första dagen då jag blev inlagd. Om allt gick bra skulle det inlägget in på bloggen den dagen vi fick åka hem. O nu är den dagen här....

Har tänkt att jag ska lägga datorn åt sidan idag (kan hända att jag smyger in här ändå senare ikväll o skriver lite men gör jag det inte vet ni varför). O kanske inte imorgon heller. Har tittat lite på hur jag ska göra m lösen men fattar inte riktigt. Verkar som att jag måste skriva in mailadress på alla som ska ha tillgång o det får vara max 100 läsare. Kan vara på gränsen men jag tror inte ni är riktigt så många som bett om lösen. Är det så får vi hitta en annan lösning. Kanske startar jag en ny blogg istället där man lättare kan ha lösen o mailar er den nya adressen. På ett sätt skulle det kännas skönt att göra så, o lämna den här bloggen o allt jobbigt som varit här o nu. O börja om o ta nya tag. Men vi får se hur det blir. På ett el annat sätt ska jag lösa det. O jag kan ju ha den här lite längre i väntan på att problemet är löst!

Nånting säger mig att vi kommer få spel på alla apparater o slangar o sladdar ganska så snart. Får nog ha barnvagnen inne o köra runt S i o lasta full m grejer hahaha. Tänk er bara när vi ska gå upp för trappan. Då ska vi ha övervakningen, (o den är ganska stor o klumpig. Särskilt om man använder hela o inte bara delen man tar loss när den går på batteri) syrgastub m tillhörande slang och Sander. Knappt man får med allt i två händer men vi hittar nog lösningar som gör det enklare. Han klarar sig ju dessutom utan syrgas ibland så vi kan ju kanske ha en tub uppe o en nere o koppla loss honom när vi går upp. Men då ska vi ändå ha m kopplingen t tuben... Mkt grejer att hålla reda på men när vi gjort det ett tag går det av bara farten gissar jag! Fick bara 6 meter slang igår trots att vi bett om 15 men vi ska testa med det först o se hur vi känner. Ingen ryggsäck t tuben fick vi heller men han skulle titta på det o se om det går att ordna. Kan vara bra att ha när man ska iväg i bilen o så. D har märkt upp hemma att vi har syrgas i hemmet o så har vi en dekal i bilen. Hoppas inte vi glömt ngt så vi får åka tillbaka hit igen bara hahaha men maten är med iaf o det är huvudsaken! (o syrgasen såklart)

Nepp. Nu ska jag sova lite till. Ett inlägg kommer senare men sen kanske det blir lite lugnare på den fronten de närmsta dagarna. Tror att ni har överseende med det;-)

3 kommentarer:

  1. Lycka till hemma! Njut av eran tillvaro och tänk inte på oss, dina läsare nu. Vi hinner vänta. Dina barn därhemma behöv dig mer än oss =)

    Men sen, efter en tid behöv vi uppdatering.

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Malin...

    Här kommer massor av "LYCKA TILL KRAMAR"...
    Så underbart att dagen D äntligen är här...Jag minns hur underbart det var att komma hem, en sån härlig, underbar känsla....
    Krama om alla dina goa barn...
    kram U

    SvaraRadera
  3. Hahahaha....ja det är lite grejer som ska med hem när man fortforande behöver syrgas och som jag skrev i mailet till dig så tyckte iaf jag att det var superbra att ha vagnen inomhus så att man kunde placera Massimon och syrgastuben under vagnen : )

    Lycka till och njut av att äntligen vara tillsammans som en familj igen. Vet själv vilken lycka det var!

    SvaraRadera