onsdag 15 juni 2011

Oj oj oj...

SÅ himla roligt det var att öppna mailen idag. Har fått så galet mkt mail ang lösenord o det gör mig alldeles varm i hela kroppen. Tänk att Sander har berört så många människor med sin historia. TACK alla fina för allt fint ni skriver:-)

Nu har han äntligen somnat. Jag bär o jag bär. O bär lite till. Han är inte alls nöjd. Igår lade jag mig tidigt i hopp om att få sova men e en halvtimma satte han igång att skrika o höll på med det i flera timmar... Slumrade lite men vaknade lika fort igen o skrek. Så nån gång inatt bad jag sköterskorna ta honom en liten stund så jag fick sova åtminstone en timma. På morgonkvisten sov vi dock väldigt gott o vaknade av att dr kom o rondade hahahaha. Inte alla dagar man blir väckt av det o jag som behöver en del kaffe innan jag vaknar till minns knappt vad som sades;-)

Ska göra mig iordning o fixa lite lunch nu. Får ta med Sander när jag går t köket o så o då kopplar jag loss honom från övervakningen. Lite läskigt men bra att jag börjar träna mig på att se på honom hur han mår o inte bara stirrar på siffrorna. Hoppas jag hinner skriva mer senare. Tror det blir röntgen på höfter under dagen o jag ska iväg på efterkontroll. O träffa U. Ögonundersökningen gjordes för andra ggn igår o allt såg bra ut så nu blir det förmodligen ingen mer koll. Skönt att kunna bocka av ännu en grej på listan:-)

har inte sagt ngt till barnen än, de vet att det nog blir hemgång nästa vecka men nu är det väl bestämt att det blir lördag. Förutsatt att alla mediciner o sånt är på plats. Syrgasen är hemlevererad idag iaf o det känns tryggt att ha den även om vi hoppas att den inte behövs. Sander har fortfarande inte haft ngn syrgas o i sksrivande stund syresätter han sig 97 %!!! Det är så härligt så det är inte klokt ju! Längtar efter att få berätta för barnen att vi kommer på lördag men väntar till fre så vi vet att det säkert blir av. De skulle bli så besvikna annars... För att inte tala om hur jag o daniel skulle känna. Det vore en mindre katastrof om vi blir kvar här ännu längre nu när vi ställt in oss på hemgång men vi hoppas att allt flyter på o vi snart kommer hem! Bara några dagar kvar ju!

igår var vi o fixade babyskydd så det är ordnat. Hemma fixar snälla mamma. Hon har städat o grejat o förberett lite för Sander. För det har jag ju inte kunnat göra. Känns konstigt att inte kunna förbereda för honom men huvudsaken när att vi har det allra nödvändigaste så löser sig resten sen:-) Tänk att han förmodligen ändå får komma hem innan bf som är på måndag. DET är bra jobbat m tanke på vilken start han haft i livet!!!

K som hade samtal m oss igår om syrgas är så imponerad av hur bra han mår. Att han ammar är helt otroligt säger hon. O att han tillfrisknat så snabbt tyckte hon till stor del var vår förtjänst. Att jag varit här i stort sett hela tiden har påskyndat det enl henne. Hon tycker att vi varit tappra som suttit vid hans sida dag ut o dag in:-) En självklarhet för oss men tydligen inte för alla föräldrar!

Ang syrgasen tror jag inte vi behöver vara så rädda. Sunt förnuft kommer man långt på. Men vi bör inte stå vid spisen o laga mat m S på armen, eller använda hårfön eller brödrost när han är i närheten. O tänka på att det sätter sig i textilier o våra kläder o vårt hår. Förhoppningsvis behöver vi aldrig använda gasen hemma o slipper fundera mer över saken men vi har ju varit med om att det vänt förr så jag vågar inte hoppas. Huvudsaken är att vi vet att han klarar sig utan emellanåt. Det talar ju för att han inte så himla sjuk!!!

1 kommentar:

  1. Det tar sig! De enda som har anlednng att vara besvikna är den kolorerade veckopressen som säkert har tappat en del läsare när vi haft tillgång till din Blogg i stället. Slår allt!
    Brukar läsa lite ur hustruns Året Runt men bara 91:an Karlsson, en del recept samt Kryssbilagan.
    Resten lämnas gladeligen därhän.
    Önskar redan nu en fantastisk lördag, kan knappt tro det är sant.
    Kramar

    SvaraRadera