torsdag 19 maj 2011

Dagens vikt!

2215 g vägde Sander ikväll. Förra vikten hade de inte dragit av för pvk:n så det var en bra ökning idag också. O nu tyckte jag nog inte att han var så svullen. Runt ögonen är han det men det beror väl på cpapen. O på den ena handen hade han pvk:n som pajade o vätska läckte ut så det tar väl ett tag innan det går ner. Kanske upplever jag att han är mer svullen i hela ansiktet när ögonen är så bulliga. Dr verkade inte tycka att det var så konstigt imorse iaf så jag känner mig inte hysterisk vad gäller det just nu. Har legat runt 30-32 i syrgas för det mesta o det är väl ganska bra m tanke på att gränsen nu är högre.

Har haft honom hos mig i nästan tre timmar i sträck ikväll. Fjäskade lite m L som jobbade o fick ta in datorn så jag kunde se på Greys Anatomy när jag satt där. La Sander t bröstet det sista men han bara sov o var inte ett dugg intresserad. Så var det igår em o kväll också o hela dagen idag. L sa att v 35 brukar vara "sov-veckan". Då är alla premisar lite tröttare än vanligt o jag hoppas det beror på det o inget annat! Klart han måste få lite tid att vila upp sig också efter allt som varit.

Har varit vårfest på förskolan idag o jag är så ledsen att jag inte kunde vara med. Men jag orkade inte. Är inte redo att träffa alla än o vid såna här tillställningar är det så otroligt mycket folk. Får väl smygstarta lite med att åka o handla på ica först o inte dra till med värsta grejen med en gång. Tids nog kommer jag känna mig redo men jag är inte där än. O dessutom känner jag mig så jädrans ful. Blekare människa än mig får man leta efter just nu... Man får liksom inte så mkt solbränna av att ligga på sjukhus så länge som jag gjort. Om några dagar är det tre månader sedan jag blev inlagd! Vägde mig då jag var hemma o vågen visade på 59 kg. Skrev in mig på mvc på 57. Tycker det är ganska lagom såhär o det sägs ju att man lägger på sig mer o mer för varje barn man får, o över 30 sägs det att det är svårare att bli av m kilona. Så kanske har jag tur o får behålla några kilo nu!

Pumpdags. Igen. Jag gör bannemej inte annat känns det som. För er som undrar vad vi gör m all tid kan jag säga att vi går in t Sander drygt 20 min innan han ska äta o byter på honom o grejar lite. Sedan tar vi upp honom. Sitter m honom o matar i ca 45 min. Sedan måste vi ha honom hos oss minst en halvtimma till så han hinner smälta undan lite mat. Då har det gått drygt 2 timmar eftersom vi gärna sitter en stund när vi väl satt oss. Sen är det dags att pumpa. O efter det finns inte mkt utrymme över för att äta, duscha, vila, vad vi nu vill göra innan de tre timmarna som går mellan måltiden börjar om igen... Ett pressat schema när man bor på Neo!

2 kommentarer:

  1. Hej du !
    Ni har verkligen en tuff start och jag förstår att adrenalinet går från 0 till 100 på en sekund om lillepluttens läge förändras och saturation går ner eller ngt annat som man kan oroa sig för.

    Jag låg också på neo med två av tre barn, även om ingen av dem var så så sjuk som Sander har varit så vet jag hur oroskänslan är. Det är så otroligt påfrestande och man tappar energin totalt när bebin visar tecken på att inte göra framsteg eller om det kommer ett bakslag, ÄVEN om det är helt normalt och vanligt. Personalen är ju vana, men för en annan så är det ju liksom första gången !

    Kram - hoppas att du kommer ut lite och får lite kraft av solen !

    SvaraRadera
  2. Passa dig Malin, om ett antal år väger Sander mer än vad du gör nu!
    Söt är han också.
    Trevlig helg önskar vi i Täby

    SvaraRadera