måndag 16 maj 2011

Jobbigt att åka hem...

Det är inte för att jag inte vill åka hem jag har en liten klump i magen. Självklart vill jag komma hem till mina barn där hemma o gosa, busa o mysa men det känns så jobbigt att lämna Sander. Särskilt nu eftersom han varit sjuk o haft det jobbigt. O för att de naturligtvis sätter in helt ny personal hos honom idag. Dagen han började bli hängig var det personal som jobbat med Sander tidigare o de reagerade direkt på att ngt var fel. Nattpersonalen däremot, o läkaren som kom den natten, hade aldrig haft honom innan o tyckte han såg fin ut o verkade må bra medan dagpersonalen nästa dag reagerade direkt. Där ser man hur viktigt det är att personalen har sett honom tidigare o vet hur han brukar vara. Ska försöka få till ett samtal m chefen om allt som varit i helgen o då ska jag framföra önsekmål om att vi i största möjliga mån får samma personal hela tiden o inte massa nya hela tiden. Vi har ju varit här så länge nu o haft väldigt många olika så det borde inte vara så svårt att få till. Sander ligger ju på rum 2, Tysta rummet, o där är de minsta o kanske sjukaste barnen o de borde prioriteras framför äta-växa-rummen kan jag tycka eftersom de inte är i lika stort behov av vård o övervakning som barnen på tvåan. Inne hos oss ska alltid minst en personal finnas men de andra rummen följer de via övervakning på skärmen ute i receptionen. Det ska nog lösa sig men det skulle kännas så mkt bättre att åka hem om jag visste vem som ska ha honom när jag inte är här o att det är ngn som känner Sander.

Inatt har M som jobbade suttit uppe med honom i 2 timmar. Det uppskattar vi. Att de tar upp honom när inte vi finns tillgängliga. Han verkar må fint. 27 % i syrgas just nu iofs men det är så olika dagar o pendlar väldigt upp och ner. Ang infektionen spekuleras det i att det skulle kunna komma från hans navel som vägrar lossna. Den var ju lite röd o iriiterad några dagar så det är inte omöjligt eftersom det var en sådan sorts bakterie han hade. Ska vara med när de rondar för det verkar som att naveln sitter fast. Den går liksom inte att dra i o m tanke på att han haft några stygn där i så kan det nog hända att de råkat sy fast den också. Har suttit över fyra v o så länge ska den inte vara där. Vet inte hur de ska bära sig åt för att få loss den men om den är en möjlig orsak t infektionen vill jag ha bort den så fort som möjligt så det inte blir så igen!

Ska duscha o äta frukost nu. Sedan ska jag sitta m S några timmar på fm o D på em. Så vi hinner mysa o gosa riktigt ordentligt innan vi ska åka hem i em!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar