måndag 16 maj 2011

Har glömt att berätta den glada nyheten!

SANDER TAPPADE NAVELN INATT!!!

De glömde säga det t mig imorse när jag var inne hos honom men blev så lättad när jag hörde det. Äntligen! Hör inte till vanligheterna att den sitter i fyra veckor kan jag säga. Förmodligen var den orsaken t infektionen eftersom det var en hudbakterie han fått in i blodet. Dr undersökte honom lite mer noggrannt idag för att se om där finns några tecken på att infektionen satt sig i benmärgen men han tyckte det såg fint ut. O eftersom han är pigg igen vågade han t 99 % säga att det inte är ngn fara. Antibiotikan sattes nog in i tid o nu funderar de på huruvida han ska få det i 7 dagar som det brukar vara som längst m de här små bebisarna eller lite längre för att gardera sig. Tar koncentrat-prov el vad det nu heter m jämna mellanrum för att kolla hur hög halt antibiotika han har i blodet eftersom den ena sorten är rena rävgiftet. Annika sa att på vuxna tas leverprov var tredje dag för att följa upp hur kroppen reagerar. Då förstår ni att det är dunder. Stackars liten så ont det måste göra i lilla magen!

Har ställt in en paj i ugnen som jag kan ta m t sjukhuset imorgon o nu ska jag skutta in i duschen innan vi ska slänga oss i soffan o se på tv lite. Har haft en mysig kväll hemma även om tiden går på tok för fort:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar