torsdag 19 maj 2011

Suck...

Jag blir så trött! De verkar tycka att Sander mår ok idag men jag tycker mig se en liten svullnad i ansiktet, särskilt runt ögonen, men också på hakan. Var bara jag som såg det sist också. Har inte fått ngn riktig förklaring till varför han samlar vätska men dr tittade noga på honom imorse o sa att vi ska vänta o se lite vad det blir av det. Att ögonen svullnar beror på cpapen men ansiktet i övrigt, o att han är lite svullen på händerna vet jag inte vad det beror på. Dr hörde också ett blåsljud på hjärtat idag som de inte hört tidigare men det skulle nog inte ha m vätskan att göra. Väntar m att kolla upp det vidare idag iaf. Får se när de lyssnar imorgon vad som sägs. Ultra gjordes ju på hjärtat i slutet på förra v som såg bra ut. Ganska vanlgit m blåsljud på bebisar o det händer tydligen att ductus öppnar sig vid infektioner. (vanligt att prmgatura bebisar föds m öppen ductus vilket man medicinerar i första hand men hjälper inte det blir det op som är rel enkel) Jag tycker inte heller att han varit lika mkt vaken som han brukar o har inte protesterar lika mkt innan mat som han gjort tidigare. Kanske är han bara lite trött idag. Hoppas det. Jag orkar inte med den här ständiga oron för att ngt är fel! Så länge de inte reagerar här får jag väl försöka vara lugn...

Ska vila lite nu. Är så vansinnigt trött!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad söt Sander är! Ramlade in på din blogg via familjeliv. Jag har själv en son som är prematurfödd. Av egen erfarenhet vet jag att prematura barn ofta samlar vätska när de har och har haft en infektion! Det har iaf våran lille kille gjort. Lite urindrivande brukar hjälpa. Får han det går troligen syrgasbehovet ner lite grann också eftersom de ofta samlar vätska även i lungorna. Hoppas att de lyssnar på vad du säger! Ett annat litet tips är att ni själva lär er att sätta dit cpapnäsan. Personal verkar ofta ha en tendens att trycka upp näsan ända upp i pannan:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Anna: Tack för mkt bra info! Det där m näsan känner jag igen... Dr pratade om vätskedrivande faktiskt. Får se vad de säger imorgon. Inte helt enkelt att stå på sig alla gånger tyvärr. Känns som att de tycker att jag är hönsmamma. Men det får de väl tycka då;-) Kram!

    SvaraRadera