fredag 20 maj 2011

Nyklippt!

Vore väl synd att säga att jag blev jättenöjd men det får duga. Brukar alltid kännas bättre när man själv gjort iordning håret. Lite smink kanske skulle göra susen också;-)

Framförde klagomål ang borrandet igår så idag började de inte förrän runt kl 9! Bra att de lyssnar på oss. Sander verkar vara ganska pigg idag. Läkarna var sena t ronden o när dr P kom nu vid 10 låg Sander på mage o fick mat så han skulle titta in lite senare för att lyssna på hjärtat. Onödigt att bråka med honom när han låg så gott. Gör inget ultra idag heller sa han utan de lyssnar bara o går vidare m det nästa v om det skulle behövas. Hoppas inte. Det räcker nu. Bsk L tycker att han är ngt lite svullen på fotryggarna men det har iaf inte blivit värre än det var igår. Inte ovanligt att de samlar lite vätska premisar o Sander har varit väldigt känslig för tryck o samlar tydligen lätt vätska. I gbg hade de problem att sätta poxen som mäter saturation för att han fick tryckmärken överallt. Fick flytta den väldigt ofta o den satt på alla möjliga ställen för att kunna variera så mkt som möjligt. Men då var han ju riktigt svårt sjuk o väldigt svullen så det var ngt annat.

Verkar som att vi ska få sällskap inne på rummet idag! En sal för 5 barn typ o Sander har legat ensam därinne ett bra tag nu. Det är inte så att jag önskar att ngn ska få gå igenom den här skiten men det ska bli kul m ytterligare bebis/bebisar på salen. Vi lär väl "överleva" den/dom också eftersom det känns att vi aldrig får lämna det där rummet pga cpapen men det är så det är. Bara att gilla läget. När han blir av m cpap får vi komma över t ett annat rum o då ligger fokus mer på äta/växa/sova. Ska bli skönt att slippa pumpa så ofta o att kunna ha honom hos oss när o hur vi vill utan massa slangar! Som det är nu tror jag inte ens vi får komma hem till midsommar men det kan vända fort o man vet aldrig. Infektionen o viruset har liksom gjort att allt stannat upp o plussat på ytterligare några veckor. Hoppas han får vara frisk nu o bara lägga energi på att växa o bli stor o stark! Han har haft det så himla jobbigt en lång tid o nu räcker det tycker jag. Hans tur att få må bra nu!

Kl 12 ska jag vara därinne igen. Snälla L tog matningen 9:30 eftersom jag var hos frissan o när jag är tillbaka ska vi tvätta honom o greja lite innan han ska komma t mig o ligga där några timmar. Lägger tillbaka honom lagom t nästa måltid så jag vet vad jag ska göra de närmsta timmarna;-) Det är inte så att jag inte vill sitta med honom - tvärtom! Är väldigt mysigt, men att sitta i tre timmar åt gången blir lätt lite långtråkigt. Försöker läsa lite men somnar ofta ifrån boken. O då blir det dåligt m mat åt Sander hahaha! Häromdagen var det omöjligt att hålla mig vaken o jag somnade hela tiden så den måltiden tog betydligt mer än 45 min. Bättre det än att det går för fort iaf:-) Kanske kan jag slumra lite när jag matat färdigt!

D jobbar idag så han är inte här. Imorgon ska han också jobba lite o då kommer Robin o Ellen m barnen hit o hämtar mig. På kvällen ska vi grilla. Åker tillbaka hit på sön o ska hem igen mån-tis då jag har tid hos psykologen på tis. Hon frågade mig sist vad jag tyckte var viktigast att lägga fokus på, vad som var jobbigast men jag kunde inte komma på det då. Har tänkt på det en del o känner ju att jag mår ganska bra trots allt. Så länge Sander är stabil känner jag mig lugn. Men tror att jag skulle behöva lite "redskap" för hur jag ska hantera de där jobbiga tankarna. Finns ju så mkt sånt man kan få hjälp med. Tex som det Marie sa i gbg om att man ska sortera tankarna i "viktigt, oviktigt, saker jag kan påverka/inte kan påverka". Det är lätt att man oroar sig för saker man ändå inte kan göra ngt åt o bra att bli påmind om att släppa det ibland när det blir jobbigt. O som U sa som jobbade härom natten när jag sa att jag ibland känner mig så himla trött. Ni vet när man är sådär psykiskt trött känner man det också i kroppen o ibland känns det som en omjölighet att ta ett endaste steg till. Hon sa då att jag ska tänka att den energi jag har nu bara ska räcka till lunch/till jag ska lägga mig/till middagen (beroende på vilken tid på dygnet det är) o då känns det så mkt lättare. När man vet att det kommer fyllas på m ny energi o att den inte måste räcka för flera månader framöver... Finns som sagt många sätt att försöka styra sina tankar lite o det tror jag skulle hjälpa mig en del. Får bli projektet på tis hos psykologen!

Oj vad långt jag skrev. Jag som inte tyckte jag hade ngt att skriva när jag började. Skönt att ha bloggen. Blir lite som en dagbok för mig där jag kan skriva vad jag känner.

Ha en trevlig helg allihop! Jag ska vara m sander så mkt det bara går idag o imorgon o så ska jag njuta av mina underbaringar därhemma imorgon em/kväll o på söndag. Jobbigt att behöva dela på sig men som jag skrev förut. Det är bara att gilla läget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar