måndag 16 maj 2011

Ska ha samtal m högsta hönset...

...nån gång efter kl 12. Jag tog kontakt m K som är "vice" chef på stället men hon sa att de ser så allvarligt på det som hänt så det ska upp t högre instans. Bra tycker jag. Ska bli spännande att se vad de säger.

Har haft Sander hos mig 1,5 timma o han sög som attan på bröstet o åt en hel del så han fick 35 ml istället för 42 i sonden. Härligt att han är så bra på att ta bröstet! 12:30 är nästa målitd o då ska han få sitta hos Daniel o mysa:-)

1 kommentar:

  1. Vad bra det reds ut! Jag tycker att det är allvarligt att personal viskar och skriver lapp. Ganska barnsligt är det ju också. Jag vet att både patienter och anhöriga kan bli pratade om bakom ryggen av personal. Jag är själv sjukvårdspersonal och har även varit anhörig. Ett gott bemötande och är superviktigt och att sitta o skvallra om att patienter el anhöriga är si o så ska man vara försiktig med. De har ett stort ansvar, men tyvärr skvallras det en del i kafferummen också på sjukhus.

    SvaraRadera