lördag 21 maj 2011

Lördag!





Lägger in bilder på den nymålade altanen som alla varit så snälla o grejat med under tiden jag legat inne. De har köpt möblerna också. O gardinerna o massa blommor o sånt. Blev jättebra tycker jag. Ska se om vi kan få lite tid över nån gång o måla möblerna vita men nånting säger mig att det kommer dröja;-) Blir nog inte gjort i sommar iaf... Tack än en gång till alla er som varit med o gjort det så fint!


Här är alla dagar likadana i stort sett o ibland är det svårt att hålla koll på veckodagarna. Idag är det lördag iaf o ikväll ska jag vara hemma med min familj (utom lilla Sander såklart) o grilla. Ska bli mysigt. Har inte hunnit ut ens idag då jag suttit m Sander många timmar men förhoppningsvis är det varmt så vi kan sitta på altanen o njuta.


Sander har tagit bröstet o ätit jättebra idag o imorgon när jag är tillbaka ska vi göra matvägning för att se hur mkt han får i sig vid ett mål. Brukar dra av 5 ml i sonden men det är bara en uppskattning o fortsätter han såhär är det bra att ha lite bättre koll. Han behöver fortfarande en del syrgas, har legat runt 33-36 hela dagen. O inget bajs har kommit. Hoppas att det är det som trycker lite på lungorna o som gör att han behöver mer syrgas just nu o inget annat som spökar. Men han verkar pigg iaf o vaknar innan varje mål o suger på händerna o visar att han är hungrig. Vår lilla köttbulle. Nu börjar han likna en riktig bebis. Inte sådär mager o spinkig längre utan har fått lite hull på både armar, ben o ansikte. Härligt:-) Är naturligtvis glad att han lägger på sig ordentligt o går upp i vikt men kan känna att det är lite tråkigt att nästan ingen fått se hur liten han faktiskt har varit. Det går inte att förstå via bilder...


En annan dr idag (sällan ord på helgerna) o han hade läst att Sander ev ska få inhalationer nästa vecka. Har inte hört ngt om det men det är väl pulmicort o ventolin gissar jag. Luftförsvidgande som kan vara bra för hans lungor. Känns som att han tagit några steg tillbaka i samband m infektionen o lite extra krut kanske kan göra susen. Vill så gärna att han ska få komma ur cpapen snart o få bli frisk! Måste vara fruktansvärt jobbigt för honom att ha den där "snabeln" i näsan hela tiden. O det susar o brusar på ganska bra. Förvisso ett ganska behagligt ljud men ändå. Väldigt bra gjort av honom att suga så mkt på bröstet trots att han ligger i cpap!


Snart dags för pumpning o mys igen. Tänker att jag ska passa på att sitta m Sander så mkt som bara är möjligt eftersom jag ska åka hem senare idag. Åh så jag kommer längta. Lika mkt efter honom som jag ständligt längtar efter dom där hemma. Ska bli så underbart den dagen då vi alla kan vara samlade o jag inte längre behöver känna mig så kluven! Börjar han ta bröstet ordentligt nu dröjer det kanske innan jag kan åka hem några längre stunder så jag får verkligen passa på nu. O tvinga mig själv att slappna av. Så fort telefonen ringer hoppar jag högt av rädsla att ngt hänt m Sander... Så himla jobbigt!


Kompisarna på salen är födda v 27+6 o v 31+5 o nu är det inte bara Sander som plingar o larmar utan även de andra ibland. Märks att det blivit lite stressigt för personalen att hinna med allt. Innan hade de bara Sander därinne o satt o läste böcker o gjorde mest ingenting men nu får de allt jobba på lite:-)


Kanske inte blir så mkt skrivit nu när jag åker hem men jag är snart tillbaka igen.

Det lovar jag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar