fredag 15 april 2011

Svårt att sova...

Vaknade för en timme sedan o det är helt omöjligt att somna om!!! Ju mer man tänker att man måste sova, desto sämre går det. Daniel o barnen kommer ju sedan o då vill jag vara pigg! Blir så ledsen när jag är trött också o det vill jag inte vara idag! Har testat att sätta på ljudboken men det hjälpte inte. Kanske jag ska sätta på en film o se på lite i hopp om att slumra lite till innan frukost. Klockan här på bloggen är inte rätt o jag har inte brytt mig om att ändra men nu är den 5:35. Har legat o funderat lite över en ev igånsättning. Jag vill helst inte bli igånsatt. Dels sägs det att värkarna blir mer utdragna, o dels att de gör mer ont... O sen är det som jag skrivit innan inte alltid så lätt att få igång såhär tidiga förlossningar. Inte ovanligt m kraftiga pinvärkar som inte gör ngn nytta. Verkar inte vara ngn som tror att det ska behövas utan att det kommer igång ändå snart o jag hoppas de har rätt. Så naturligt som möjligt. Hinnsvepning kan funka iaf enl bm. Hittills har de undvikit vag undersöningar pga infektionsrisk men när tanken är att jag ska föda snart kan de alltid testa med det först. O lite gel på tappen för att den ska mogna. Jag kommer få antibiotika intrevenöst under förlossningen i förebyggande för att förhindra infektion. Skulle fått det när caspian föddes också då det tog 2,5 dygn e vattenavg innan det satte igång ordentligt men då hann vi aldrig för det gick så fort. Gick ju bra ändå tack o lov!

Näpp. Nu måste jag försöka sova!

Hoppas ni sussar gott hemma i era sängar:-) V30+3 idag!!! Som längst 25 dagar kvar t bebis typ. På sätt o vis känns det som en evighet men ändå inte. 25 dagar är inte så lång tid... Hoppas tiden går fort o att bebis snart är hos oss o mår bra!

3 kommentarer:

  1. Kan tala om att i världen utanför sjukhuset så är 25 dagar precis inget! W är snart 9 månader och vart sjutton tog den tiden vägen?! Bebisen kommer va här snart, och då kommer det bli på ett helt annat sätt. Oroa dej inte för förlossningen Malin, du är ju som gjord för den =) Har nog aldrig varken sett el hört nån som fött så himlas fint och lätt som du. Hoppas du fick sova lite till. kraaam!!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord Malin!

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!

    Hoppas att du klarade av att vila lite, och att du får en fabelaktig dag med din familj idag!

    Var inte bekymrad för det som komma ska, det kommer att gå som det går ändå :D Men bra att du är förberedd på det mesta.

    Ha en flott dag!
    Kram banan, Malgosia

    SvaraRadera