måndag 11 april 2011

Tillbaka på hospitalet!

O längtar till kvällen då ännu en dag snart har gått! När jag var hemma önskade jag ofta att jag skulle kunna stanna tiden men nu vill jag inget hellre än att den ska rusa iväg några veckor till. Men vi närmar oss. Imorgon är det 30 fulla veckor. På ons "firar" vi 9 v sedan vattenavgång o då har jag legat på sjukhus i 7 veckor... Fy fan säger jag. Inte klokt att jag varit ifrån min familj så länge. Jag längtar hem så jag tror jag ska bli tokig. Har varit jobbigare de senaste dagarna just när det kommer till saknaden av familjen. Kanske för att de var här i fredags o vi hade en så mysig dag. Brukar vara värre när vi precis har träffats. O kanske är det också för att jag äntligen börjar se en ände på den här skiten. Som längst fyra v kvar som gravid o det är ju inte sååå länge kvar om man tänker på hur lång tid vi redan legat här! Så fort jag pratar om dom där hemma börjar jag gråta. Men jag orkar inte det! Blir så himla jobbigt när jag blir ledsen. Som Jessica sa förut när vi pratade om att jag kommer krascha när jag väl är hemma igen. Nu måste jag vara stark - o då är jag det. Sedan när jag är hemma kan vi alla ta att jag deppar ihop lite bättre än nu o då får jag lov att göra det. Gissar att det kommer ske med besked också...
Vågade inte skriva ngt om det förut för jag vill inte skrämma upp er men som sagt sov jag dåligt inatt. Det berodde lite på att jag hade ont i magen... Inte så ont som igårkväll utan mer som molande mensvärk... Tänkte både en o två ggr att ngt var på g. Bebis tryckte på neråt o det kändes ganska rejält emellanåt. Övervägde att skicka sms t jessica o skriva att jag skulle stanna i sängen idag men det lugnade sig sedan o idag har jag inte känt ngt alls. Frågan är bara om det är "normala" sammandragningar/molvärk som kommer vid den här tiden av grav el om det betyder att ngt är på g... Det återstår att se men som sagt är det lugnt nu igen o har varit hela dagen:-) Jag SKA gå t åtminstone v 32:-)
Ultra förut för att mäta vattenmängden visade små mängder. Som vanligt... Typ 15-20 tror jag han skrev i pappren. Var svårt att hitta tom som jag uppfattade det. Ändrar iaf ingenting. Om det så skulle bli tomt skulle de ändå inte sätta igång utan vill ha bebis i magen några v till. Därför är det onödigt att mäta o jag bad om att få slippa det i fortsättningen. Bebis har blivit utsatt för på tok för mkt elektroniska apparater redan o jag gör vad jag kan för att minimera det. Gissar att vi säkerligen gjort minst 40 ultra (förmodligen mer då det vissa dagar gjorts två st o jag gjort ultra ända sedan v 5-6) o så körs ctg ca 20 min varje dag... Känns inte helt ok men vad ska jag göra åt det?! Alternativet är ju att inte ha koll på bebis o riskera att han mår dåligt därinne i magen. Har ju inte kunnat bevisa att det är skadligt på ngt sätt men man vill ju minimera antalet ultra så mkt som möjligt. Å andra sidan gör inte läkarna ngt om de inte anser det vara medicinskt försvarbart så jag litar på att de vet vad de gör! Kollade flödet i navelsträngen o fick högsta betyg!!! Dr var mkt imponerad över detta:-) Han säger att bebis mår så bra han bara kan därinne trots omständigheterna. Jag hoppas han har rätt!

Har haft en mysig dag m Jessica o lille filip! Imorgon kommer mamma o gunilla. Håll tummarna nu för att ingen bebis tittar ut än på ett tag. Vore skit att snubbla på målsnöret nu när vi är så nära 30+0. Och 31, 32, 33 veckor är ännu bättre...

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar