onsdag 8 juni 2011

Dagens goda gärning!

Idag har jag gjort två bra saker. Annica o Micke fick åka hem m sina tvillingar idag på permis o innan de åkte gick vi över med present till personalen på Anten o Förlossningen. En bukett blommor o så hade vi köpt en bybarnmorska för 500:- i Sierra Leone som ska hjälpa gravida kvinnor under graviditet och förlossning. O det var SÅ uppskattat! Personalen torkade tårar o rös så håren stod upp på armarna. Visst är det så härligt när man kan ge bort presenter som verkligen berör? Och som hjälper andra som så väl behöver det!

Den andra bra saken jag gjort är att hjälpa ett par som bor här som kommer ifrån Serbien. De har fått en son med Downs syndrom. Pratar dålig svenska o har lite svårt att veta hur de ska bära sig åt ibland. Idag blev det lite tokigt när de skulle göra pommes frites. Går inget vidare att tillaga det i en kastrull med lite lätt o lagom om man säger så... Fick ordnat så de kunde göra det i ugnen istället o jag hoppas det blev bra till slut. De är så gulliga o ler alltid o hälsar när vi går förbi varandra. O idag gjorde jag sönder ett glas i köket o direkt sprang hon o hämtade sopborste o skyffel o städade upp efter mig på golvet medan jag tog bänken. Snällt av dom:-)

Väntar på att Sander ska vakna o äta en gång till sedan blir det sängen. Kl är 22 o jag hoppas att han nöjer sig m att äta var tredje timma inatt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar