tisdag 7 juni 2011

Så tar vi några steg tillbaka. Igen.

Jag hatar den där klumpen med oro i magen. Kan det inte bara få vara bra nån gång?!? Alltså. Det har ju varit väldigt bra de senaste dagarna men jag önskar så att jag kunde känna mig trygg i att han ska bli frisk. Men varje bakslag gör det så mycket svårare...

Igår kväll sjönk han ju i sat o vi la honom i cpap. Han gick inte upp ändå så de satte på syrgas vilket han inte haft på sex dagar. Bara 23 % vilket inte är mkt men ändå jobbigt när han klarat sig helt utan så lång tid o de sagt att hon nog inte kommer behöva det mer nu så länge han får hålla sig ifrån infektioner o så. Vet inte riktigt men tror han hade syrgasen i två omgångar, ca 2 timmar totalt sedan kunde de stänga av den igen. Men han saturerade sig sämre när han kom ur cpap så där i fick han ligga i stort sett hela natten. Jag märkte att han inte åt riktigt som han brukar, somnade ifrån det e en stund o flåsade väldigt när han andades o tog pauser o så gjorde han nu på morgonen också. O så har han ätit varannan timma o det brukar gå minst tre timmar på natten. Nånting är det som inte stämmer men frågan är om han helt enkelt är så trött för att han varit ur cpap så mkt el om det är ngt annat. Väntar på ronden nu o ska se vad som sägs. De pratar väl om att öka på vätskedrivande igen till varje dag istället för varannan o ev ska han få syrgas istället för cpap när han sjunker i sat för att se om det är trycket han behöver el om det räcker m syrgasen. Vad vet jag... Är ju inte så att han är jättedålig, han vaknar o skriker när han vill äta (även om han somnar ganska fort igen) men ändå blir jag så rädd! Gissar att det kommer vara så m honom för minsta bacill då han är så skör o jag vill inte. Jag vill få känna mig trygg i att han ska få stanna hos oss. Att han ska få växa o bli stor o stark. Inte behöva vara livrädd för att han ska dö så fort han får minsta lilla symptom på att ngt inte är som det brukar...

Nepp. Nu kom Daniel. Han har inte varit här sedan i onsdags så vi ska gå in t Sander nu o höra vad dr säger. Återkommer senare.

Håll tummarna för prinskorven!

P.S. Nytt kvitto på pastöriserad mjölk. 10 liter, Nu är jag uppe i 46 donerade litrar vilket genererar nästan 7000!!! O i frysen finns lite mer än två fulla fack kvar. Det är nu jag får ångra att jag försöker sluta pumpa när jag ser vilka stålar det ger hahaha. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar