lördag 11 juni 2011

Oväntat besök!

På em idag ringde Robin o Ellen o ville komma upp en sväng o se på Sander. Tänk att han är 8 veckor imorgon o dom har inte sett honom! Madde o svärmor såg honom i Göteborg o mamma o Tomas var här en gång för några veckor sedan. Annars är det ingen som träffat honom... Får inte ta emot besökare hur som helst här o vi är naturligtvis väldigt förstiktiga med tanke på infektionsrisken o att Sander är/har varit så sjuk. R o E tyckte att Sander var sååååå liten o kunde inte sluta titta på honom. O då har han ändå vuxit några cm o ökat nästan 1 kg i vikt!!! Det är så tråkigt att det inte går att se på bilder hur liten han var!

När de hade åkt slumrade jag lite med Sander på bröstet o sedan gick jag iväg till pizzerian o hämtade mat. O snart är det bad-dags:-) Pratade lite m vår ansvariga bsk förut o hon skulle försöka få till ett möte på måndag där de ska göra en sk vårdplan för oss o för Sander. O ringa runt o fixa m lite grejer. "Brandskyddstjofräsen" ska komma o informera om syrgas i hemmet o massa såna saker. Är ju inte bara att åka hem med syrgas. Verkar inte vara jättekrångligt hursomhelst o det brukar gå att lösa på några dagar sa dr. Man får som en stor behållare med koncentrat som blandar syrgas på plats o en lååång slang. Ska se om man kan få två behållare o ha en uppe o en nere eller om man måste släpa slangen runt i huset. Vi har ju så stort hus o är ofta både uppe där vi har tv:n o sovrummen och nere i köket. När C var liten o vi nyss flyttat in satt jag i köket framför spisen o pratade i telefon när jag efter ett tag hörde att han tokskrek uppe. Han var då i vårt sovrum på andra våning o jag hade inte hört ett dugg. Sedan dess har vi använt babywatchen uppe o stängt grinden då vi är nere för att försäkra oss om att vi hör barnen! På gott o ont med stort hus!

Fina bsk L skulle även höra m dr om vi inte kan få ta med Sander ut i vagnen på en promenad. Jag fick ett mail då jag låg i gbg från en mamma där hon berättade att hon fick ta ut sin dotter i vagnen med syrgastub första gången då hon var 6 veckor. Vet att jag tänkte att det var sjukt lång tid o tyckte så synd om dom. Imorgon blir Sander 8 v o han har inte varit ute än... Så mkt han inte kunnat göra o jag längtar så himla mkt efter att få ta honom härifrån o visa honom stora vida världen:-)

Nu är det dags att bada prinsakorven o sedan ta en ny nakenvikt. Undra jag om han gått upp ngt. Det borde han m tanke på att han ätit varannan timma i stort sett hela dygnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar