måndag 6 juni 2011

Jag längtar hem!

Blir ingen vidare ordning på bilderna o jag orkar inte greja med det mer.

Jag älskar verkligen huset vi bor i o hoppas på att få tillbringa många, underbara, härliga år där tillsammans med hela min älskade familj! Har så mkt att göra, så mkt jag vill greja med, men huset är så stort o det tar sin lilla tid. Framförallt kostar det en slant m allt jag vill göra så vi tar det lite pö om pö. Här får ni en liten rundvisning:-)

Hallen...


En del av tvättstugan. Har lyxen att ha en stor sådan. Finns tom en "tvätt-tunnel" ifrån badrummet uppe så tvätten åker direkt ner hit! (om man nu gör sig besväret att kasta ner den. Inte alla i familjen som är så flitiga med det;-)


Öppna spisen i salongen...
Stilmöbel i hallen...





Linns rum...


Huset som ska få nytt tak o färg så småningom...


Matsalen...


Här satt vi 23 pers på julafton. En jul som tagen ur sagorna...


Öppna spisen i köket. Här eldar vi massor... Hög mysfaktor på det!








Köket... Bilden tagen när vi ganska nyss flyttat in o det ser inte riktigt ut så nu.


Nu har vi fällt upp bordsskivan så vi kan sitta minst 6 st vid bordet. Har plan på att köpa en kökssoffa så småningom m tanke på att vi är så många i familjen o ofta har besök av vänner till oss och till barnen. Isf ska den stå utmed fönstret. Köket är så stort så det går lika bra att ha det på andra hållet.Ett eget litet bord för barnen:-)


Har inte så många bilder i den här datorn men några hittade jag i alla fall! Så nu har ni sett lite hur vi bor!

2 kommentarer:

  1. Ellinore Tång6 juni 2011 kl. 20:57

    Ni bor jättefint! :-)

    SvaraRadera
  2. Jätte fint.Hoppas ni alla kommer hem snart.Har följt dinblogg länge men komenterar aldrig.Ta hand om er.Kram..

    Välkommen till min blogg oxå :)
    http://lillatrollgummansvardagsliv.blogspot.com/

    SvaraRadera