måndag 6 juni 2011

Nu ligger Sander i cpap...

...o ska få vila sig lite. Sjönk igen i sat ner till 88-89 men gick upp lite (typ 93)när han kommit i den. Hoppas att han steg ytterligare i sat när han kommit till ro o somnat. Ska gå in o kolla läget när jag borstat tänderna. Halva avdelningen är fökyld här så jag blir lite orolig att han ska få det också...

Jag har lärt mig att ge honom inhalationer o han är hur duktig som helst. Protesterar ingenting trots att det tar några minuter o vi sitter m masken tryckt mot ansiktet o han måste ha "glasögon" på sig för att skydda ögonen. Skönt att det går så bra att ge honom det:-) O så får jag ta loss honom från övervakningen när han ammas o kan byta blöja på skötbordet utan en endaste sladd! Det är lyx kan jag säga! Innan har vi gjort alla blöjbyten i sängen. Han har tom gått över till nr 1 på blöjorna o lämnat prematur-blöjan en gång för alla. Härligt att han börjar bli så stor!

Natti natti!

1 kommentar:

  1. Malin...
    Ja, dom ser för goa ut när de små inhaleras med glasögonen på...gött coola....
    Det var så underbart när man kunde sköta det mesta själv, minns jag...
    Hoppas verkligen att ni snart får komma hem...
    kram U

    SvaraRadera