måndag 6 juni 2011

Strömavbrott!

Helt sjukt! Förut stod jag precis o tänkte att det är bra att jag är på ett sjukhus nu när det åskar så. Här går ju liksom inte strömmen. De har bra backup o så. O precis när jag tänkt det gick strömmen! Cpapen som Sander låg i just då (låg lite lägre igen i sat så han åkte i cpap igen men har inte varit i mer än ngn timma på fm) forsatte gå o allt annat också. O strömmen var tillbaka e en minut typ. Första gången strömmen går här så länge C jobbat, o hon har varit här länge.

Sander börjar få temperament. O vill inte ligga i sängen. Han vill bli buren el ligga på min mage. Så det har vi ägnat dagen åt. Ikväll skulle jag gå o äta men han hade andra planer o det tog drygt 1,5 h innan han somnade o jag kunde lägga honom i sängen. Då hade jag gjort ett antal försök redan utan att lyckas... Ska se om jag kan hitta ngn bra bärsjal t honom. Vill minnas att man inte ska använda bärsele när de är nyfödda va? Ngn som vet när man får börja med det? Har en babybjörn hemma men har tänkt testa sjal också. När vi kommer hem har jag liksom inte möjlighet att gå o bära på honom dagarna i ända!

Ska gå o pumpa. Gör vad jag kan för att slippa men det funkar dåligt. Har skitont i brösten nu o känner mig frusen o lite sjuk. Hoppas inte det är mjölkstockning på g. O hoppas att jag snart slipper pumpen. Är ganska less på den efter att ha pumpat var tredje-fjärde timma i nästan 7 veckor!

Farmor har varit hemma hos Daniel o barnen idag o de har varit ute på det stora barnkalaset som är den här dagen varje år. Hoppborgar, ponnyridning o hur mkt kul som helst för barnen. Timmie tyckte väl att det var sådär men Linn hade jättekul! Caspian hade också fått hoppa lite o var nöjd o glad:-) Synd att jag inte kunde vara med:-(

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vet inte hur det fungerar med bärsjal vs bärsele men det finns mycket bra grejer på nätet att shoppa. onetex.se tillexempel här är en variant på sjal http://www.onetex.se/easyhug/99-0

    Skönt att det är på väg åt rätt håll med lille Sander. även om det går sakta så går det ju bra allting ändå!! Kram på er och ta hand om varandra nu!

    SvaraRadera