måndag 9 maj 2011

1875 gram!

Sander hade ökat jättebra tills idag också o väger nu 1875 g. Herregud! Inte så långt kvar till 2 kg ju o då är de ju ganska stora:-)


Igår när vi la honom på vågen på sidan så vände han sig t mage. Starka små barn vi har. Linn vände sig från mage t rygg fyra ggr på bb när bm hade henne på skötbordet o vi fick stränga order att aldrig lämna flickebarnet ensam på skötbordet. Hon gjorde det flera ggr hemma också o när hon var två mån vände hon från rygg t mage första gången. Redan som bebis hade hon temperament som hänger i än idag. Hon vet vad hon vill o har skinn på näsan den madamen men tur är väl det m tanke på att hon har tre bröder;-)


Gick fint när Sander var ur cpapen ikväll också o nu inatt har vi superduperbra personal så nu kan vi känna oss trygga o sova gott! O det tänker jag försöka med redan nu. Kl är 22:30 o jag ska upp igen 01:30 o pumpa så jag får ta tillvara på de få timmar sammanhängande sömn som bjuds!


När jag kom in t sander ikväll för att pumpa stod ssk o bsk o gapskrattade vid hans säng. Han hade gjort en rejäl urladdning o det var tur att jag inte kom tidigare utan slapp den blöjan hahaha. Nu kanske han kan sova gott inatt han också! Så han orkar fira sin kära mor imorgon;-)

1 kommentar:

  1. Hipp, Hipp Hurra för Malin på hennes dag!!! =) Den störstaste 30-års kramen till dej Malin!! Hoppas du och lillprinsen får en helt underbar dag <3 Grattis!!

    SvaraRadera