söndag 8 maj 2011

Första besöket av mormor o Tomas!

Mamma har varit lite förkyld o har inte vågat komma hit tidigare men idag fick vi äntligen till det! De hade m sig en fin liten body t S o så fick jag en jättefin glasburk m doftljus, nagellack o smått o gott av Robin o Madde m fam. Tusen tack för det!


Först var vi o åt mat o handlade o sedan fick de se hur det ser ut på avdelningen o så gick vi in till Sander. O mamma tyckte att han var så himla liten! Mycket mindre än hon kunnat föreställa sig. Var på sätt o vis skönt att höra att hon tycker det. För han är ju väldigt liten men som jag skrev innan har vi liksom vant oss. De fick se när jag bytte blöja o när han kom ur cpap o fick ligga hos mig vid bröstet. Mysigt att de fick stanna en liten stund o se honom lite mer. Han var tom vaken o sökte m blicken när han hörde mormor prata. Fantastiskt att de kan det redan när de är så små!


Har en liten klump m oro i magen nu igen. Han kräver lite mer syrgas idag också o ligger runt 26-28 som mest. När vi precis hade kommit hit gick flera dagar utan ngn syrgas alls så man undrar ju varför det har kommit tillbaka. O varför det ökat igår o idag. Har försökt fråga varför men får inget bra svar för ingen verkar veta. Nya infektionsprover ska tas ikväll men eftersom det var 0,1 imorse o det ska vara under 5 el hur det nu är känns det som att det inte borde vara infektion. Då borde det varit lite högre än så kan man tycka men vad vet jag. Hoppas att det inte är ngt på provet ikväll heller o att det kanske beror på att magen är lite orolig el så. Jobbigt att oroa sig hur som helst. Det har vi gjort så det räcker o blir över!


Ska ta upp Sander kl 19 o ha honom hos mig i cpap först en timma. Sedan är det vägning kl 20 (idag är det samma som innan - att han ska vägas i slutet på matpaus men det höll ju inte nattpersonalen med om.) o så ska han ur cpapen o ligga hos mig en stund till. Han ska komma ut t oss lite oftare nu är det sagt, även m cpap o jag tycker det är så krångligt men ska be dom om hjälp att flytta honom o slangarna. Är mest rädd för att sonden ska åka ur eftersom det kan få så allvarliga konsekvenser. Cpapen är lätt att sätta dit igen om den skulle lossna men bröstmjölk ner i lungorna vill vi inte ha. Han har ju matdropp o maten går in hela tiden o då är risken ngt större att det blir fel. En av twinsen på rummet har själv dragit ur sin sond idag o fick sätta ny hahaha. Busiga små pojkar det där!


Vet ni vad mer som hänt idag? Jag fick ett mail. Från min fina vän Cecilia. Där hon skrivit om en låt-text till oss. På eget initativ, utan att jag bett om det men precis vad jag önskat mig länge. En text som passar in på Sander till låten "Visst finns mirakel". Helt underbart fin o den ska definitivt vara med på dopet längre fram. Jag blev så glad! O så fulgrät jag lite till. Men av glädje den här gången. Hahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar