lördag 14 maj 2011

Fy för läskiga bakterier!

Idag har det slutgiltiga svaret kommit på Sanders blododling. O dr bytte antibiotika igen till en som ska ta den här sorten. O vet ni vad han har/hade? Precis det man är rädd för. Sepsis. Blodförgiftning. Men sänkan var 7 idag så det verkar ha vänt med hjälp av antibiotikan. Dessutom kan man fundera över huruvida det verkligen stämmer då de säger att bebisar brukar få ganska hög sänka vid blodförgiftning o Sander "bara" haft 15. Kan tydligen vara så att bakterier kommit med i provet av misstag på ngt sätt men å andra sidan har han haft såpass kraftiga o tydliga symptom o det talar för att provet ändå stämmer. Gissar att vi inte kommer få veta vilket men huvudsaken är att han blir frisk! Tycker att han är lite blek idag vilket oroar mig men han har varit vaken flera gånger o skriker o protesterar ganska mkt över ont i magen o bajs i blöjan o sådär o det gjorde han inte när han var som sjukast o sänkan har gått ner så det ska nog vara lugnt hoppas vi. (peppar peppar) Nu får det vara nog med strul så Sander får växa sig stark o frisk så vi kan få åka hem.


Ang A, bsk som arbetade igår känner jag mig inte lika upprörd längre. Var liksom bara droppen när hon redan retat upp mig igår. Hon ringde förut (ngn hade visst skvallrat till henne-förmodligen B) o undrade om jag ville att hon skulle komma tidigare t jobbet idag så vi kunde prata. O det ville jag naturligtvis eftersom jag inte är sämre än att jag ger henne en ärlig chans men ännu har vi inte fått till det. Har gått om varandra hela tiden. Men bara att hon ringde o är angelägen att reda ut det är ju positivt o jag har förstått på dom andra att hon mår väldigt dåligt. Var säkert inte hennes avsikt att göra mig så ledsen men så himla klantigt gjort. Ni vet väl alla hur man känner sig när ngn viskar o man förstår att det handlar om en själv. Däremot har jag god lust att be B dra räva i grus (om nu A tar på sig det här) som blåljög mig rätt upp i ansiktet o sa att hon aldrig sett lappen. Därmed menade hon ju att det var jag som ljög... Får se hur det blir m allt det här men jag tänker lämna det så fort jag bara kan för det finns ingen energi över t att bråka om sån skit. Så himla onödigt! Har tyckt om A tidigare då vi haft lite kontakt i andra ärenden o blev så förvånad över allt det här men förhoppnigsvis är det bara ett missförstånd o oturligt att det blev så dumt.


Tänkte ta en promenad men det började regna så jag håller mig härinne istället. Ska väl äta lite o snart ska Sander ha mat igen. Puh! Ska byta blöja o mata honom var tredje timme o det tar minst 1,5 varje gång o sedan ska jag pumpa o hinna m att äta o lite annat däremellan så tiden springer iväg ganska fort kan jag lova!


Kram på er o tack för allt stöd jag får! Det betyder mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar