söndag 8 maj 2011

Jag blir inte klok på detta!

När Sander låg hos mig med cpap krävde han hela tiden 30 % syrgas vilket är väldigt mkt. Särskilt när han är hos mig. Då brukar han inte behöva så mkt. E en stund såg jag att det var hål i "ljud-dämpar-slangen" o ifrågasatte det men det skulle tydligen vara så. Skit. Jag som tänkte att det var en möjlig orsak t allt krångel som varit inatt o idag. Tog av honom cpapen efter en timma o vägde honom, 1845 g idag o sedan låg han hos mig utan cpap m bara syrgas o syresatte sig jättebra hela tiden! Syrgasen stod på 1/2 liter vilket är det minsta o han klarade sig på bara det mestadels av tiden. Visst är det konstigt?!? Att han kräver mer i cpapen där han ska få den bästa hjälpen än när han är utan?!!! De brukar säga att det är för att han ligger hos mamma han syresätter sig bra men nu testade vi ju både m o utan cpap o det gick bättre utan så att det skulle vara därför han kräver mindre syrgas är ju inte sant. Ska definitvit vara med när de rondar imorgon o försöka få svar på alla dessa frågor. Känns som att ngt är galet! Infektionsproverna var bra så det behöver vi inte oroa oss för tack o lov!!!


Förut när han låg hos mig började det larma. Det gör det titt som tätt fortfarande, allra helst inatt o idag när han varit så svajig, o det finns en nedre larmgräns som de har ställt in utifrån Sanders förutsättningar. Den är på typ 82 el ngt. Men så ikväll när han låg hos mig o syresatte sig 100 larmade det också! Sköterskan som jobbar sa att man kan ha en övre gräns också men det har vi aldrig haft. Den var inställd på 98. Då trillade poletten ner. Vi skojade om det förut jag o M o A att sköterskorna nog suttit o sovit inne hos barnen inatt eftersom de var så måna om att höra vilka tider vi skulle komma (ville helst inte att vi skulle komma alls ju) o pumpa o både min o deras fåtölj var nedfälld o fotpallen framställd. Klart de kan sitta o vila men det känns kanske inte helt ok ändå när de passar sjuka små bebisar. Eller? O att de dessutom ändrat larmgränsen för att de skulle kunna slappna av o slippa titta till barnen är definitivt inte ok. Har inga som helst belägg för detta mer än det jag skriver o känner inte att jag kan anklaga dom för ngt som jag inte sett m egna ögon men det känns inte riktigt bra ska jag vara ärlig att säga. Är samma ssk inatt men inte bsk så vi hoppas det blir bättre ordning på torpet inatt. Om inte tänker vi genomföra en kupp o gå in helt andra tider än vi sagt hahahaha! Dessutom satt bsk o åt därinne flera ggr inatt o det har vi aldrig sett ngn göra förut. Aja. De sköter nog sitt jobb så gott de kan. Inte riktigt rättvist att hänga ut dom såhär utan bevis men jag kan inte låta bli att känna mig misstänksam!


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar