måndag 9 maj 2011

Det gick väl sådär utan cpap en timma...

Inte riktigt så bra som jag hoppats men klart godkänt ändå! De första 45 min gick jättebra, han låg tom lite för högt i syresättning men sedan började han tjosta lite när han andades o man såg tydligt på honom att han var ansträngd. La tillbaka honom i sängen o då blev det bättre. Sedan hade de ngn visning hur man sätter på cpap för några andra sköterskor o det tog sin lilla tid o då syresatte han sig bra o var inte lika ansträngd längre. Så eg blev det nog en timma utan ändå. Ssk har inte hunnit prata m dr än så jag vet inte om vi ska låta honom ligga i cpap resten av dagen el om han ska ur en stund till lite senare. Hursomhelst får han komma ut t mig ändå. M el utan cpap. Han tog bröstet m en gång förut när jag la honom där o sög lite men släppte när mjölken rann till o han inte hann med. Hahahaha! Sedan hade han svårt att få bra tag för att han gapade för lite o så tröttnade han o somnade. Ska inte så mkt till för att han ska bli trött o somna ifrån allting. Har "spottat"/kräkts lite idag men det verkar som att maten funkar bra trots ändring av tid o mängd. Imorgon är han 34 fulla veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar