tisdag 10 maj 2011

Timmie har krupp!

Daniel ringde mig för en stund sedan o hade lite panik. Timmie hade krupp. O inte lite heller. Var länge sedan han blev så dålig - framförallt såhär tidigt på kvällen! Senaste tiden har han bara fått lite krupphosta på morgonen när han vaknat men har inte behövt medicin mot det på länge. Ikväll var han hostig så d hade redan gett medicin men ändå vaknade han o var så himla tät! Kräktes o kräktes för att han inte fick luft. De gick ut o satte sig på verandan o så ringde de mig, sjuksyrran i familjen hahaha. Syster Malin ordinerade Buventol/airomir som han inhalerade o det fick han faktiskt ner. Brukar vara svårt m det när han är tät. Hörde jätteväl i tel att han hade jobbigt att andas. Har betapred hemma för såna här kris-situationer o sa t d att han säkert kunde ge det men vi ska ändå få tillåtelse innan så han ringde 1177 o det var ok. O nu är han lite bättre. De får sitta ute i ngn timma o sedan får de sova på soffan m öppen balkongdörr inatt. Får liksom välja på pest eller kolera. Frisk luft är bra för krupp men det är inte bra m öppna fönster för T eftersom han är pollenallergisk... men nu får det vara så. Han har ju medicin för det också.


Usch. Nu är det extra jobbigt att inte vara hemma. Inte lätt för Daniel att vara hemma ensam m alla tre när det är såhär! O jobbigt för mig att inte kunna vara med o ta hand om Timmie. Hoppas de får en lugn natt o kan sova hyfsat gott iaf. Cortison brukar göra susen:-)


Blir ingen tur hit för Daniel imorgon tyvärr. Idag har t varit hemma från skolan men varit hos mormor o madde men imorgon får väl d vara hemma. Igen. Hoppas att de snart kryar på sig allihop så vi kan ses o mysa riktigt mycket o ta igen en del av allt vi missat. Lär ju ta ett tag att komma ikapp;-) Liten Sander får vänta lite med att mysa m sina syskon men snart så får han också vara med!


Natti natti!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MALIN....
    kram U

    SvaraRadera
  2. Så typislt mig att nästan glömma att du fyller år idag :/ Men jag tror jag hinner innan tolvslaget :P
    Ett stort grattis till den starkaste fyrbarnsmamman jag känner! Välkommen till rätt sida ;)
    Stora kramar <3

    SvaraRadera