tisdag 10 maj 2011

Ny matchvikt!

Sander ökar jättebra i vikt o idag väger han 1910 g! Verkligen ingen pyttebebis längre. När de väger 2 kg är de ju ganska stora!


Känner mig mycket gladare o mer posivit idag än jag gjort de senaste dagarna när han behövt mer syrgas o det svajat lite upp o lite ner. Behöver fortf en del men det är ganska stabilt o ibland ligger han helt utan syrgas i cpapen o han har ju gjort många andra framsteg som att bli av m vattenmadrassen o gått upp så mkt i vikt. Maten kan vara en orsak till det ökade syrgasbehovet o nattpersonalen tyckte att de såg att han krävde mer i samband m slutet på måltid. Maten trycker upp mot lungorna o han är ju såklart väldigt känslig mot sånt m tanke på hans sjukdomsbild.


Daniel hade honom ur cpapen en timma utan problem o ikväll har han också varit ur en hel timma o det gick toppen! Två timmar totalt utan cpap är ju fantastiskt!!! Dessutom sög han på bröstet o fick i sig lite grand. 5 g ökade han o det är ju knappt ngt men m tanke på att han är så liten o inte orkar så mkt var det ganska bra. Han suger lite o vilar lite o suger lite till. Sedan somnar han. Tänk att det är en sån ansträning för de små att äta! Får ju i sonden så det han äter på bröstet är bara bonus:-)


Ska ladda ner desperate nu. Missade förra v men idag tänker jag kolla i datorn. Var o åt m A o M men det blev lite stressigt o inte riktigt som jag tänkt mig. Inte så lätt att få till med tre små bebisar o pumpning o matning o allt. Men det var mysigt ändå. Blir väl fler gånger!


STORT TACK TILL ER ALLA FINA, KÄNDA O OKÄNDA SOM SKRIVIT KOMMENTARER HÄR, SKICKAT SMS, MAIL, BLOMMOR O RINGT. ÄR JÄTTEGLAD FÖR ATT NI TÄNKER PÅ MIG MEN HINNER TYVÄRR INTE SVARA ER ALLA UTAN SKICKAR EN HÄLSNING TILL ER HÄR PÅ BLOGGEN. ÄR JÄTTEGLAD ATT NI ÄR SÅ MÅNGA SOM TÄNKT PÅ MIG IDAG!


Är nöjd med min dag även om den inte blev riktigt som jag tänkt mig. Men som jag sagt innan ska vi försöka få till en jättebaluns hemma hos oss längre fram i höst. Tänker att vi kan flytta ut möblerna i salongen o matsalen o fylla m bord o stolar. Vi har ju så stort hus där vi får plats m många vänner o det vore roligt att ha det hos oss! Bara salongen är ju på dryga 50 kvm så det går in en hel del därinne. Får se om vi får till det men det vore fantastiskt roligt!


Kram på er o tack än en gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar