fredag 18 mars 2011

Bara för att jag säger att det är bra...

...så blir det ett bakslag. Borde lärt mig det vid det här laget!
(ska tillägga att när jag skrev att det är vanligt m komplikationer som blödningar o så i inlägg längre ner menade jag riktiga, kraftiga blödningar. Inte som det här)

Vaknade för typ två timmar sedan o var på toaletten. O hade börjat blöda. Inga stora mängder o jag ringde på klockan bara för att tala om det o vi lät det vara. Somnade om en kort stund för att sedan vakna av att det rann. Mer blod. Inte tokmycket men det var där. Rosa då det blandas m fostervatten o kanske upplevs som mer än det eg är. Som första blödningen jag fick ungefär när jag var här. Bm kom o kollade bindor (inget som helst privatliv på det här stället!!!) o pratade m dr som sa att vi skulle köra ctg. Den blev godkänd på 10 min o såg fin ut. Bm visade den sedan för dr o kom tillbaka o sa att dr ordinerat cyklokapron. Medicin för att stoppa blödning. O jag kände mig så tveksam!!! Har haft stört-blödningar den här grav då jag blött igenom byxor o alltihop men ändå har det aldrig varit aktuellt m medicin. Har kommit på tal flertalet ggr men då har man bestämt att avvakta. Var även på tapeten när jag blivit inlagd o fick första blödningen men eftersom det avtog ganska snart bestämde vi oss för att vänta. O det slutade. O ny blödning några dagar senare som slutade lika fort igen. Minns knappt om det varit ngn mer blödning däremellan men jag förstår inte varför den här dr resonerar så annorlunda o ger medicin! Ifrågasatte det o bollade lite m bm o bestämde mig till slut för att ta det ändå. Det är dom som kan det här o det är inga starka mediciner som ger några biverkningar. Kändes bara inte rätt eftersom de inte ansett det nödvändigt innan o det inte på ngt sätt verkar vara värre nu... Aja. Nu är medicinen nere o vi hoppas att det slutar ganska snart o att jag får sova lite. Skulle ta det som en engångsdos iaf. Inget jag behöver fortsätta äta. Kan nog bero på att jag var uppe såpass mkt igår men man litar ju på bm när de säger att det är ok! Var faktiskt jag som sa att vi skulle ta m rullstolen ner för att jag inte vågade gå hela vägen t kebab-placet. Hade jag inte protesterat hade bm låtit mig gå fram o tillbaka. Är glad att jag stod på mig iaf!

Gissar att det nu blir endast toa imorgon jag får gå till. Har jag tur kanske jag även får ta en tur t duschen. Så jädra tråkigt att bara ligga i sängen o på lör när barnen kommer hade jag hoppats få slippa åka ut i sängen utan istället kunna gå själv! Än är det inte kört. Jag hoppas det slutar den här gången också o att vi får kämpa på lite till jag o bebis! V 26+3 idag!!!

Hoppas ni alla sover gott!

1 kommentar:

  1. Det låter ju nästan som det var med mig! Jag blödde oxå störtblödningar som var vattenblandat genom byxor och allt, och ibland mindre blödningar. Jag fick ju göra massor av UL, men det var ju först efteråt vid kejsarsnittet de såg att moderkakan var en tredjedel loss och hade varit det under en lååång tid. Det var därifrån jag blödde. Det är tydligen väldigt svårt att se det på UL. Så försök att ligga stilla så mycket det bara går, jag är övertygad om att om jag hade fått göra det hade nog det inte blivit akutsnitt i v 28.
    Till mig sa de hela tiden att - Ja, så är det. En del blöder hela graviditeten utan att det är något fel. Du kan leva precis som vanligt så länge du inte störtblöder. Men är moderkakan loss, som i mitt fall, spelar det en stor roll om man ligger stilla eller "lever som vanligt"...
    Jag fick ju äta väldigt mkt cyklokafron under en längre tid, så att ta så lite som du gör kan ju inte vara någon fara alls. Skriver absolut inte det här för att skrämma upp dig ang. moderkakan! Hoppas att det lugnat ned sig nu på morgonen med blödningen.. Kram

    SvaraRadera