onsdag 16 mars 2011

V 26+1!

Har sovit ok inatt trots ny rumskamrat. Hon varken snarkar el kissar så det skvalar i toan;-) Är faktiskt ganska trevlig! En filippinska som bott i sverige sedan 89 som väntar sitt andra barn o fått havandeskapsförgiftning. Inatt kollade de hennes tryck o hon hade 170/110!!! Verkar som att medicinen funkar o att hon får ligga här lite till. Annars skulle hon bli igångsatt idag då hon är v 37+0. Pratade en lång stund m en tjej som skulle bli igångsatt idag som väntar tvillingar. Inga komplikationer bara att vattnet gått i fullgången tid men inga värkar. Hon var supermysig o vi bytte nr o så o jag hoppas att hon hör av sig o berättar hur det går. Är ju först nu jag får vara uppe o kan prata lite mer m folk. Även om turen igår var lite fusk då jag hamnade vid tv:n o stod o pratade länge. Får ju bara gå toa, dusch, matsal men ibland tar jag ett litet strög runt avd. Detta för att röra på mig o förhoppningsvis undvika blodpropp. Har jag kommit såhär långt utan att ta blodförtunnande sprutor dagligen tänker jag inte ta det nu heller:-) O ju längre tid det går desto mer får jag vara uppe. Bara inget tillsöter vill säga! O det hoppas vi inte! Nu har vi siktet inställt på skövde nästa tis!

Madde ska komma idag. O så ska crp tas o ctg köras. Annars inget nytt. Nu ska jag äta frukost!

1 kommentar:

  1. Hej Malin!!
    Har hört om din situation och jag vill bara skicka lite styrkekramar och lycka till med allt!! Har en känsla att det kommer gå finfint! Som du skriver så är ju varje extra dag bebis är kvar i magen jättebra! Håller alla mina tummar och tår för er!! =)
    Även om det känns tungt just nu att vara ifrån familjen så kommer du ju njuta extra mycket sen och verkligen uppskatta ännu mer när du får vara med dem varje dag! =)
    Du är stark Malin, du fixar det här galant!!
    KRAMAR från Sara T

    SvaraRadera