fredag 18 mars 2011

Kanske är det jag som är puckad...

...men jag fattar inte en sak. Kan någon vänlig själ berätta för mig hur detta funkar!!! Med risk för att bli utskrattad o hånad ska jag fråga er som har lite mer hjärna kvar än jag m tanke på att jag inte använt min på vad som känns som en evighet.
Såg ett sms häromdagen som handlade om lite olika siffror hit o dit. Men det jag inte förstod var att om man tar sitt födelsenr, i mitt fall 81 o plussar m det du fyller i år (jag blir 30) blir svaret alltid 111 o nu är det år 2011. Hur f*n kan det bli samma för alla??? Jag fattar inte!!! Är nog jag som är puckad o kanske är det inte så krångligt men det låter helt otroligt tycker jag! Ngn vänligt själ som kan sänka sig till min nivå o berätta hur det går till?

2 kommentarer:

  1. Ens ålder plus året man är född blir alltid det nuvarande året. Om jag adderar 77 med 20 så får jag tillexempel fram 97 och det året var jag 20 år. Adderar jag däremot 77 med 25 så blir det 102 eftersom det då hade blivit tvåtusental. Det är alltså det som brukar förvirra folk att vi har gått från 1900-tal till tvåtusental :) Och i år är det 2011, därav får alla fram 111. Förutom våra barn som får 11 eftersom de är födda just under tvåtusentalet. Kolla, det är rätt kul :)

    SvaraRadera
  2. P.S Du är INTE puckad, bara en aning hospitaliserad, det kan man nog bli lite slö i hjärnan av :) KRAMAR

    SvaraRadera