tisdag 15 mars 2011

Idag firar jag!

Med några extra kakor o kanske lite choklad. V 26+0!!!!! Yippie!!!

Natten har varit lugn o jag har sovit ganska gott. Vaknar några ggr (typ 1000) för att gå på toaletten men somnar om direkt som tur är. Har inte kört ctg än men ska göra det snart tror jag. Temp fortfarande bra.
Får så många fina kommentarer från er alla, sms, telefonsamtal, meddelanden på familjeliv, kort på posten mm mm o det gör mig så himla glad! Tack!
Lätt att man glömmer bort daniel i allt det här o jag vill passa på att skryta lite om vilken fantastisk sambo jag har. Jag har ju inte varit hemma på tre v men de som har varit där berömmer honom hela tiden för att han fixar o grejar. Kommer ihåg allt som ska packas t förskola o skola, handlar, lagar mat, städar (är visst tokstädat o fint hemma mest hela tiden enl mamma o madde. Kanske jag o d ska byta roller när jag kommer hem;-) leker m barn, tvättar, hämtar o kör t olika aktiviteter. Han har fixat inbjudningskort t timmies pyjamasparty o skrivit så fint o skickat ut t Timmies kompisar. Han jobbar mån-tors o sköter allt som hör barnfamiljer till på egen hand. Utan gnäll! Han är verkligen en klippa min fina Daniel!

Imorgon kommer goa syster yster o hälsar på. Daniel o barnen ska nog komma på lör o då hoppas vi att de får till en tur t lek o buslandet. Caspian blev ju sjuk sist o vi fick ställa in tyvärr. Ang flytt nästa v vet jag inget mer utan väntar på vad som sägs när vi närmar oss. På tal om flytt så skrattade jag o d jättemycket igår. Han skulle berätta om ngt som hänt, som han läst i tidningen som jag inte hade hört ngt om o så sa han "Just det. Det vet inte du. Det var ju efter att du hade flyttat." Sen kom han på vad han sagt o skrattade hysteriskt. Nu har jag varit borta så länge så han tror att jag flyttat för gott. Hahahahahahaha!

Imorgon är det FEM veckor sedan vattnet gick!!! HELT OTROLIGT!!! Som jag skrivit tidigare hade jag aldrig hört talas om ngn som gått m vattenavgång så länge. Nu har jag läst om ett fåtal, typ två som lyckats hålla bebis kvar i magen t v 29+ o v 31+. De flesta föder ganska så snart e att vattnet gått. Härligt att tillhöra dom få som mot alla odds ändå lyckats hålla bebis kvar därinne lite längre! Hoppas också att vi tillhör dom som får frisk bebis (helt frisk kan vi nog inte räkna m men förhoppningsvis inga allvarliga komplikationer) o att allt går bra till slut!

Har sett på nyhetsmorgon o kan bara inte ta till mig det som händer i Japan. Man ska inte klaga. Vi har det så otroligt bra här i Sverige! Även om omständigheterna just nu är som de är har vi det trots allt ganska bra.

Ha en bra dag o njut av det fina vädret åt mig också!

3 kommentarer:

  1. Ja nog har du en gullig sambo Malin! Han är värd all beundran som fixar allt så bra hemma. Hälsa honom att vi tänker på honom också! kram till er alla från oss.

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till vecka 26!! Jösses vad sköööönt att det gått så här långt. Och ännu längre ska du!! Och GRATTIS också till din fina sambo, för nog är han en klippa Daniel. Fixar och donar och är alltid på glatt humör. Ha en skön kväll Malin! KRAM

    SvaraRadera
  3. Sååå skönt att du gått så här långt!!!
    Duktig han är D, o ordna pyjamaskalas,kuligt!
    Natti,natti! Kramar

    SvaraRadera