söndag 13 mars 2011

Sängläge fortfarande...

Tog några små smygsteg utanför dörren då jag inte hört ngt ang sängläge idag men bm kom direkt o "körde in mig" på rummet igen. På ronden diskuterades det o blev bestämt att jag ska vara sängliggande igen då jag haft den lilla blödningen (inget inatt o idag) o känt ngt lite molvärk i magen. När dr kom in t mig frågade jag om riskerna vid långvarig vattenavgång o det finns ju en hel del som kan hända tyvärr... Men det är också därför jag är här o inte hemma som hon sa. För att jag ska vara under observation o så de snabbt kan ingripa om det blir akut. Det känns tryggt samtidigt som jag naturligtvis blir livrädd för allt som kan gå fel...

Så härligt det var när barnen var här. Caspian kom t mig direkt o sa "Mamma" o kröp intill mig o kramades. Underbart att han inte var blyg el reserverad då vi inte träffats på två veckor. Linn o Timmie var ju här en gång emellan då inte c var med. Nu får jag väl inte träffa dom förrän nästa helg men madde ska komma en dag i veckan iaf. Ser jag fram emot. Hoppas sängläget är hävt då så jag kan få gå upp ngt lite o kanske klippa mitt hår. Vi får se hur det blir.

Daniel är o hämtar lite mat t sig. Jag får äta sjukhusmaten t lunch men sedan ska vi hämta thaimat så jag får ngt annat. Ska bli gott. Ctg ska köras e maten o när jag pratade m dr som jobbar idag om detta sa hon att kurvan var ok igår. Inget att fundera mer över. Lättare sagt än gjort o bm skrämde verkligen upp mig!

Linn är på barnkalas idag o Timmie har spelat innebandy. Farmor o farfar har sovit hos dom inatt o senare i em ska mormor o tomas byta av. Så daniel kan vara här hela dagen o inte behöver stressa hem. Ska se på film o bara mysa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar