måndag 14 mars 2011

Blandade känslor...

Bm har kollat upp lite saker åt mig ang min framtida flytt t skövde o vårt "hemsjukhus" (fel att kalla det så kanske m tanke på att det är typ 7 mil dit o vi har 10 hit). O vet ni vad? De tar emot i skövde redan v 27+0 vilket innebär att jag kommer flyttas mitten-slutet på nästa vecka om inte bebis är född innan dess. Shit! Blir jättenervös o rädd för att lämna kompetensen som finns här samtidigt som det ju faktiskt betyder att vi inte längre skulle vara i behov av all den intensivvård de har här i gbg! Frågade ang transport o det skulle väl bli m ambulans isf. Herregud. Vilken grej alltså! Jag som typ aldrig legat på sjukhus mer än i samband m förlossning blir plötsligt liggande i en hel evighet... O ambulans har jag åkt en gång (+ några ggr m barnen) o det känns liksom inte nödvändigt. MEN å andra sidan kan läget ändras snabbt o då måste det finnas resurser o snabb hjälp att tillgå så det är väl det enda rätta. Shit! Skövde kändes som en dröm när vi kom hit för snart tre v sedan o nu är det inte så långt fram i tiden!

Får se vad som sägs nästa v ang det. Jag hoppas inte på för mkt. De får ju kolla på mitt specifika fall o avgöra om de känner att de kan ta emot mig där. Lite skillnad m långvarig tidig vattenavgång o bebis lungor o så men dr idag var väldigt positiv då allt ser så fint ut i dagsläget! Han påpekade också att det bildas mkt extra hormorner o ämnen som påskyndar bebis mognad vid vattenavgång o berättade att i de fall där det blir helt tomt hos bebis brukar det bero på att bebis har problem m njurar el så o inte kan bilda fostervatten. Så länge där finns lite vatten är det inte katastrof som jag skrivit tidigare. Han skrattade åt mig när jag lite frågande sa att "allt är så bra som det bara kan bli fast det liksom bara är skit. "

Nu är jag åter på banan o har ett nytt delmål att kämpa för. Skövde - here we come!!!


Ang ev infektion (finns inget som talar för det men jag vill vara förberedd ifall) frågade jag om det också o nu när vi har kommit såhär långt skulle de förlösa vid en ev infektion o inte sätta in antibiotika. Förhoppningsvis vaginalt men man vet aldrig om det blir akut. Huvudet är ju neråt iaf o det är positivt! Att vi kommit så långt som till att bebis skulle födas o inte behandla m antibiotika är ju också ett mål vi nått. Härligt!!! Bra kämpat bebis!!! O lite jag också hahaha;-)

2 kommentarer:

  1. Det är bra jobbat, Malin!
    Bara att fortsätta knipa så bäbisen kan fortsätta växa på!
    Har inte släppt taget om alla tummar vi håller! Kramar =)

    SvaraRadera
  2. Även om skövde inte e så mkt närmare så låter de väl lite närmare iaf :) va skönt att ni mår bra.. håller tummarna här oxå :D du e en kämpe.. bebben oxå! kram från tibro

    SvaraRadera