tisdag 3 maj 2011

Är det inte det ena bröstet så är det andra...

Fan alltså! Först var det vänster bröst som gjorde ont o var knöligt o lagom t att det gick ner blev det höger. Det var rött o gjorde skitont men jag fick aldrig ngn feber. Igår var det bättre men så vaknade jag kl 3 av en megaknöl i vänster igen... Har använt vetekudde o har klippt till ett par snygga landstinget-trosor som jag har som bh för att se om det är bh som sitter åt. Så nu är jag snygg må ni tro! Nät-trosor m grön liten fin kant som bh är inte illa;-) Hoppas att det ger sig snart o att jag inte får feber. För det orkar jag inte med nu.


Sander har fortsatt kräva lite mer syrgas emellnåt. Igår var de ganska säkra på att det var maten men idag lät det inte riktigt så. Han har gått över på "Matschema" o får typ 20 ml el ngt per timma i 2 timmar sedan uppehåll i en. O idag har de höjt ytterligare så nu får han mat (vet inte hur mkt) en timma o uppehåll 2. De hoppas att hans magsäck har töjt sig o att han nu ska klara lite större mängder men jag är väldigt tveksam till det. Märks att han hade lite ont i magen igår o knorrade o drog upp benen o man kanske inte ska ha för bråttom. Dr ville iaf testa o så är det bara att backa om det inte går. Sprang på Leif därute förut o vi skulle försöka få till läkarsamtal idag kl 14.


Han är stark vår lille prins. Har hänt ett antal ggr att han tröttnat på att ha huvudet åt ett håll så han har själv lyft upp det o svischat runt t andra sidan. När han legat på mage. Inte helt enkelt m cpcap o massa slangar i ansiktet men han klarar det fint än så länge o har sluppit dunsa i madrassen m hela paketet:-) Otroligt att de är så starka trots att de är så små!


Daniel är nog på ingång för kl närmar sig 10 o vi ska gå in t sander igen. Jag tänkte ta en promenad medan d sitter m sander. Finns en slinga utanför i skogen man kan gå o det var riktigt mysigt igår kväll när vi gick även om det var ganska kallt. Får paketera brösten väl bara så ska det nog gå bra. Vill inte pumpa för ofta heller eftersom jag har så sjukt mkt mjölk så det är lite svår balansgång det där... Mjölk-köket har haft brist på mjölk men säger att de kan fylla sitt lager m enbart min mjölk nu hahaha.


Förstår att det inte är så superkul läsning här m alla siffror, syrgas, cpap o vad det nu är allt men det är så himla skönt att ha bloggen o kunna gå tillbaka o se vad som hänt under den här tiden. Vi lär inte minnas en hundradel av alla turer om några år så det kommer vara guld värt att han det så dokumenterat! O för min del är det skönt att få skriva. Vore synd att säga att jag skriver särskilt sköjit men att bara få skriva ner sina tankar är mkt värt. Att få ventilera lite. Tycker att jag mår ganska bra men är medveten om att allt ligger där under ytan o guppar o väntar på att få komma upp. Förr el senare smäller det väl o det kommer inte bli helt lätt att ta. Men jag är medveten om att det kommer ske o förhoppninsvis är det lättare att hantera då. Dessutom har jag varit hemifrån så länge o inte van vid vardagen o tre kids som kräver sitt o ska komma hem m liten prematur bebis som kräver mer än fullgånga barn så jag lär nog få känna på hur livet som fyrbarnsmamma är mer än väl! Hursomhelst är jag så himla glad över mina fyra underbaringar o för dom gör jag naturligtvis allt:-) Vi ska nog fixa det också. Daniel får vara hemma ett tag tills vi kommit in i lite rutiner o kan klara oss själva. Skörden är inte riktigt än;-)

3 kommentarer:

  1. Malin!

    Det är inte alls ointressant, tvärtom! Alla vi som läser din underbara blogg har lärt oss mer om prematura barn än vi nånsin kunnat drömma om! Och det är såå intressant! Att du skriver på ett så otroligt gripande vis gör din (Sanders) blogg helt outstanding. TACK för att du delar med dig!! Jag kollar in här flera gånger varje dag och tänker massor på er, på jobbet frågar de mig nästan varje dag hur det går för lille Sander =)

    Varma kramar!! /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Håller med Kerstin där, genom dej får vi lära oss massor! Babbla på så mkt du bara vill och orkar. Som K skrev, har många runt mej med som frågar om lille er lille S. Han har berört och berör... så himla många fler än du tror <3 Ta väl hand om goingens mjölkfabrik =P Klokt att inte pumpa upp en allt för stor mängd tror jag. Du kan ju förse värsta armèn till slut ju =) Jag som ammade Två, ammade flera liter om dan. Tror man kan pumpa igång en hel del mer. Tillgång och efterfrågan. Du gör ju ett stort jobb som det är allaredan Malin, bara va rädd om dej <3

    SvaraRadera
  3. Var bara jag som skrev, Malin på G-gården =)

    SvaraRadera